17 najlepších tipov na udržanie hmotnosti!

Mnoho ľudí sa zapojí do nášho redukčného programu PROTISSIMO. Relatívne rýchlo schudnú, cítia sa fajn, no niektorým sa zredukované kilogramy a tuky nepodarí udržať v dlhodobom horizonte. Proste ich naberú naspäť!

Ak sa pýtate, prečo je tomu tak, odpoveď je relatívne jednoduchá: ľahko zabúdajú na zdravý životný štýl a zvolia si cestu “väčšieho” pohodlia. Áno, človek je tvor lenivý, volíme si cestu menšieho zla.

Napriek tomu, že počet ľudí, ktorí po čase naberú naspäť zredukované kilogramy po absolvovaní PROTISSIMO, je malé percento, všetci by mali myslieť na niekoľko základných pravidiel zdravého životného štýlu. Rozhodli sme sa preto priniesť Vám 17 najlepších tipov na udržanie hmotnosti, či už ste absolvovali diétny program s nami alebo idete vlastnou cestou.

17 najlepsich tipov na udrzanie hmotnosti

 

17 najlepších tipov na udržanie hmotnosti!

1. Cvičte často

Hneď na úvod cvičenie. Áno, pravidelné cvičenie hrá veľmi dôležitú úlohu pri udržiavaní hmotnosti. Pravidelným cvičením zrýchľujete svoj metabolizmus a zároveň spalujete viac kalórií, ako pri bežných činnostiach. Cvičenie Vám pomáha vyrovnávať energetický príjem a výdaj. Ak budú v rovnováhe, Vaša hmotnosť zostane na rovnakej úrovni. Štúdie preukázali, že ľudia, ktorí cvičia minimálne 30 minút denne, resp. 200 minút týždenne, si udržiavajú hmotnosť oveľa ľahšie.

2. Pravidelne raňajkujte

Pravidelné raňajkovanie Vám pomáha dodržiavať stanovené ciele. Ľudia, ktorí pravidelne raňajkujú mávajú zdravšie návyky, ľahšie inklinujú k cvičeniu a konzumujú viac vlákniny a mikronutrientov. Až 78 % ľudí, ktorí pravidelne konzumujú raňajky si dokážu ľahšie udržať zredukované kilogramy. Samozrejme nie je dokázané, že preskočením raňajok vo Vašom jedálničku, budete automaticky priberať alebo budete mať zlé stravovacie návyky. Faktom však zostáva, že pravidelné raňajkovanie pomáha ľahšie dosahovať stanovené ciele, ktoré si stanovíte.

3. Konzumácia veľkého množstva proteínov

Konzumácia veľkého množstva proteínov pomáha k udržaniu hmotnosti, pretože proteíny znižujú chuť do jedla a zároveň dodávajú pocit sýtosti. Proteíny zvyšujú úroveň hormónov v tele, ktoré vedú k vyššej spokojnosti a sú dôležité pri chudnutí a taktiež aj pri udržiavaní hmotnosti. Zvýšená konzumácia proteínov vedie k automatickej redukcii počtu prijatých kalórií, ktoré sú dôležitým faktorom pri udržiavaní hmotnosti. Zároveň, pravidelná konzumácia proteínov vedie k lepšiemu spaľovaniu kalórií počas dňa.

4. Vážte sa pravidelne

Niektoré štúdie a odborníci odporúčajú pravidelné váženie, ale nie na dennej, ale týždennej báze. Avšak lepšie spoznáte svoje telo a hmotnosť, ak sa budete vážiť každé ráno na lačno. Týžden je dlhá doba na to, aby ste pribrali niekoľko nechcených kilogramov. Každodenným vážením však nechcené nárasty hmotnosti viete regulovať oveľa jednoduchšie. Vo všeobecnosti, ľudia, ktorí sa vážia každý deň, skonzumujú v priemere o 300 kalórií za deň menej, ako tí, ktorí sa vážia 1 x do týždňa.

5. Rozumne zvažujte príjem sacharidov

Rozumný a rozvážny príjem počtu sacharidov bude viesť k jednoduchšiemu udržiavaniu hmotnosti a splneniu Vašich cieľov. Konzumácia sacharidov, ktoré sa nachádzajú napríklad v bielom chlebe, cestovinách alebo ovocných džúsoch budú narúšať Vašu snahu tieto ciele dosahovať. Ľudia, ktorí aj po skončení redukčného programu dbajú na konzumáciu nízkosacharidových potravín, oveľa viac inklinujú k menšiemu príjmu kalórií v porovnaní s energetickým výdajom.

6. Posilňovanie

Zredukovanie svalovej hmoty je vo všeobecnosti vedlajším efektom väčšiny redukčných programov, okrem proteínovej diéty PROTISSIMO, ktorá práve ponúka dostatočné množstvo bielkovín. Zredukovanie svalovej hmoty vedie k spomaľovaniu metabolizmu, čo znamená spálenie menšieho počtu kalórií za deň. Preto by ste mali pravidelnie nielen cvičiť, ale aj posilňovať, čím sa Vaša svalová hmota bude zväčšovať. Odporúčaním je posilňovať aspoň 2 až 3 krát do týždňa.

7. Občas si doprajte mlsku alebo vynechajte cvičenie

Každý z nás občas “zhreší” a dopraje si nejakú mlsku či vynechá cvičenie. Ak sa to stane raz za čas, nie je to žiaden problém. Problém začína vtedy, ak mlsanie a vynechanie cvičenia začnú byť pravidelnou súčasťou Vášho života. Ak sami neviete spozorovať tento trend, požiadajte svojho manžela, priateľa, rodinného príslušníka, nech Vás znova nakopne. Túto dohodu však uzavrite ešte počas redukcie hmotnosti, aby ste len tak ľahko nezlyhali! Zídenie zo zdravého “chodníčka” nie je ničím výnimočným, no z druhej strany, ak sa sami nevieme donútiť, často je najlepšie, ak pomoc prichádza od najbližších.

8. Zdravo sa stravujte aj počas víkendov

K jedným z najhorších návykov patrí aj plán zdravého stravovania počas týždňa a úplné upustenie uzdy počas víkendov. Tento návyk sa môže zdať zo začiatku ako fajn nápad, no vedie ku konzumácii nechcených potravín a ich množstva, ktoré rozhodne k udržiavaniu hmotnosti nedopomáhajú. Z víkendového polavenia prichádza postupne aj polavenie počas týždňa a ste znova v starých kolajách nezdravého stravovania a životného štýlu. Zdravé stravovanie neznamená nekonečné obmedzovanie sa, alebo konzumácia potravín, ktoré Vám nechutia. Práve naopak konzumujte potraviny, ktoré Vám chutia, ale s mierou a zároveň sa snažte postupne vylučovať nezdravé a kaloricky prepchaté potraviny.

9. Zostaňte hydratovaní

Konzumácia vody je veľmi nápomocná pri udržiavaní hmotnosti a to z viacerých dôvodov. Žalúdok má iba jeden obsah. Voda Vám pomáha zostať sýtejšími, čím pomáha k menšiemu príjmu nechcených kalórií. Vždy pred jedlom vypite pohár či dva čistej vody. Štúdie dokázali, že jeden pohár čistej vody pred jedlom vedie k 13% redukcii prijatých kalórií.

10. Spite dostatočne dlho

Dostatočne dlhý spánok pomáha k udržiavaniu hmotnosti. Ak máme dostatočne dlhý spánok, máme viac energie a keď je telo oddýchnuté nevyžaduje také množstvo prijatých kalórií, ako v opačnom prípade nevyspatosti, unavenosti… Optimálny spánok je v trvaní 7 a viac hodín za deň, aby ste dokázali lahšie kontrolovať a udržiavať Vašu hmotnosť a celkové zdravie.

11. Kontrolujte úroveň stresu

V dnešnej uponáhlanej dobe a náročných povolania ľudia zabúdajú na svoje zdravie. Kontrola stresu je však veľmi dôležitou súčasťou kontroly Vašej hmotnosti. Veľa stresu vedie k opätovnému nárastu hmotnosti. Stres je zároveň spúšťačom impulzívneho jedenia. Impulzívna konzumácia jedla je taká, ktorá prebieha aj vtedy, keď nie ste hladní. Na lepšie zvládanie stresu môžete zvoliť cvičenie, jógu, meditáciu alebo akúkoľvek inú formu uvoľnenia, ktorá najlepšie dokáže odbúrať napätie a stres.

12. Nájdite oporu v partnerovi

Udržiavať hmostnosť ako jednotlivec je veľmi obtiažne. O to viac, ak vo Vašej domácnosti či okolí ľudia žijú nezdravo. Skúste preto poprosiť ľudí vo svojom okolí, či by Vám s udržiavaním hmotnosti a zdravým životným štýlom nepomáhali. Pomôžu nielen Vám, ale aj sebe samým. Štúdie dokazujú, že vedenie zdravého životného štýlu s nejakou blízkou osobou má oveľa lepšie výsledky, ako keď sa snažíme individuálne dosiahnuť svoj cieľ.

13. Zaznamenávajte si kalorický príjem potravín

Tí, ktorí si zaznamenávajú kalorický príjem potravín za deň, dokážu oveľa jednoduchšie udržiavať nastavený cieľ a hmotnosť. V dnešnej dobe existuje množstvo aplikácií do mobilného telefónu, ktoré dokážu zaznamenávať a vyhodnocovať všetky potrebné informácie ku kalorickému príjmu a výdaju. Takýmto zaznamenávaním skonzumovaných potravín budete opatrnejší, čo sa týka celkového kalorického príjmu a môžete jednoducho odsledovať príjem aj jednotlivých nutrientov.

14. Konzumujte veľa zeleniny

Mnoho štúdií dospelo k záveru, že pri udržiavaní hmotnosti je veľmi dôležitá konzumácia dostatočného množstva zeleniny. Zelenina obsahuje málo kalórií a zároveň obsahuje veľké množstvá živín. Zelenina obsahuje množstvo vlákniny, ktorá zvyšuje pocit sýtosti. Na našom blogu nájdete veľa článkov k zdravým potravinám, tie s najväčším obsahom vlákniny môžete pozrieť na tomto linku.

15. Buďte konzistentní

Konzistencia je kľúčom k udržaniu hmotnosti. Namiesto opakovaného absolvovania diétnych programov je oveľa zdravšie nadobudnuté zdravé stravovacie návyky a životný štýl dodržiavať, ako priberať, znova schudnúť a dokola si spôsobovať JOJO efekt. Udržiavanie hmotnosti je jednoduché, keď je konzistentné s novými zdravými návykmi.

16. Konzumujte uvedomelo

Uvedomelá konzumácia zahŕňa pomalú konzumáciu potravín s menšími porciami, dostatočným požuvaním potravín a vychutnávanie si chuti a vône jedla. Ak budete dodržiavať takýto spôsob konzumácie jedál, oveľa lepšie budete vedieť, kedy ste sýti. Uvedomenie si sýtosti je základom na predchádzanie k prejedaniu sa.

17. Zabudnite na nereálne chudnutie bez cieľa

Dôvod, prečo mnoho ľudí padne do pasce opätovného priberania je skutočnosť, že často absolvujú nerealistické diéty a redukcie, ktoré ich neučia dlhodobým zdravým stravovacím návykom. Potom aj keď absolvujú niekoľko diét, už neveria v seba a sú skeptickí, že schudnúť natrvalo sa nedá. Udržiavanie hmotnosti so sebou prináša mnoho zmien v životnom štýle človeka. Lenže bez týchto zmien sa nedá dosiahnuť trvalý úspech. Ak by stávajúci životný štýl bol v poriadku a zdravý, nebolo by potrebné s ním nič robiť a človek by mal ideálnu hmotnosť a zdravý životný štýl. Je oveľa jednoduchšie udržiavať zredukovanú hmotnosť, ako neustále prechádzať diétami.

Na záver…

Väčšina diét a diétnych programov má za cieľ iba rýchle a drastické chudnutie, bez hlavného cieľa, ktorým by mala byť zmena životného štýlu a stravovania. Niekedy stačí zopár zmien a človek vie kontrolovať nielen skonzumované potraviny či svoju hmotnosť, ale aj celkové návyky. Cesta nie je jednoduchá, ak by bola, všetci by boli chudí bez nadváhy či obezity. Nový životný štýl však stojí za to, aby ste už nemuseli donekonečna absolvovať drastické a rýchle redukcie s JOJO efektom. Výber je iba na Vás…

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia konzultacia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
17 najlepších tipov na udržanie hmotnosti!
Názov článku
17 najlepších tipov na udržanie hmotnosti!
Popis
Prinášame Vám 17 najlepších tipov na udržanie hmotnosti, ktorých sa treba držať a svoju hmotnosť si udržíte.
Autor

Tagy:, , , , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár