18 prírodných potravín potláčajúcich chuť do jedla

Väčšina ľudí trpiacich nadváhou a obezitou bojuje s nadmernou a často nekontrolovateľnou chuťou do jedla. Častými otázkami aj našich klientov sú najmä tie, ktoré sa týkajú potlačenia chuti do jedla nielen počas diéty, ale aj po jej ukončení.

Dobre nutrične vyvážená strava je veľmi dôležitá práve pre udržiavanie kontinuálneho zdravého životného štýlu, aby ste sa neocitli v situácii bezhlavého mlsania a vyjedania chladničky a teda následného porušenia či už diéty alebo samotného zdravého fungovania. Rozhodli sme sa preto, priniesť Vám 18 prírodných potravín potláčajúcich chuť do jedla, aby ste zminimalizovali riziko odbočenia zo svojej stanovenej cesty.

 

18 prírodných potravín potláčajúcich chuť do jedla

 

Avokádo

Avokádo

Avokádo obsahuje zdravé mononenasýtené tuky, ktoré nám pomáhajú udržiavať sa dlhšie sýtymi. Skúste náš recept s avokádom v podobe dúhy.

 

Citróny

Citróny

O citrónoch sme popísali už veľa a viete, že aj keď chutia kyslo, patria medzi zásadité potraviny, ktoré znižujú naše pH. Citróny môžete jednoducho použiť do čistej vody, ako osviežujúci nápoj počas celého roka alebo len tak ich zjesť ošúpané, čo býva občas problém kvôli ich kyslosti. No z druhej strany vynikajúco pomáhajú potlačiť chuť na sladké a zároveň pomáhajú udržiavať pocit sýtosti po dlhší čas. Rovnako ako jablká, aj citróny obsahujú pektín, vlákninu, ktorá pomáha pomalšie tráviť skonzumovanú potravu a tým pomáha aj k ľahšiemu chudnutiu.

 

Fazuľa

Fazuľa

Fazuľa je veľmi dobrým zdrojom vlákniny a bielkovín s nízkym obsahom kalórií. Teda je ideálna, ak hľadáte prírodnú potravinu, ktorá sa rýchlo pripravuje a ktorá Vás zároveň dostatočne nasýti na dlhší čas. Druhov fazule a rovnako aj receptov existuje nespočetné množstvo. Vyskúšajte rôzne a tie, ktoré Vám budú vyhovovať najviac, zaraďte k pravidelnej konzumácii.

 

Chia semienka

Chia semienka

Chia semienka rovnako ako ľanové semienka, obsahujú množstvo omega 3 mastných kyselín, vlákninu a bielkoviny. Tieto tri zložky Vám zaiste pomôžu zostať dlhšie sýtymi. Nemusíte ich konzumovať osve, môžete ich pridať do smoothie :)

 

Jablká

Šupka z jablka

Jablká patria medzi najvhodnejšie potraviny na desiatu a olovrant. Obsahujú dostatočné množstvo vlákniny, ktorá Vám pomôže zostať sýtymi medzi Vašimi hlavnými jedlami, teda medzi raňajkami a obedom a rovnako aj medzi obedom a večerou. Obsahuje zároveň aj veľa vody, ktorá pomáha zaplniť Váš žalúdok a tým potlačiť pocit hladu. Jablko obsahuje pektín, ktorý pomáha znižovať hladinu cukru v krvi a tým predchádzať pocitom hladu.

 

Jogurt

Jogurt biely

Biely nízkotučný jogurt je zdrojom bielkovín, ktoré majú svoje benefity pri spaľovaní tukov. Naša bielkovinová diéta PROTISSIMO je založená na princípe ketózy, ktorá je v ľudskom organizme naštartovaná práve vďaka zvýšenej konzumácii proteínov a je ideálna pre ľudí trpiacich nielen morbídnou obezitou, ale aj pre tých, ktorí potrebujú zredukovať iba niekoľko kilogramov.

 

Káva

Kava

Mnohí ľudia nepovažujú kávu za zdravý nápoj. Samozrejme, ak ju pijete ako vodu, teda viac ako by ste mali, môže spôsobovať nespavosť, zrýchlený tep a zvýšený krvný tlak. Ale z druhej strany, ak ju budete konzumovať max. 2-3 krát za deň, kofeín ktorý obsahuje Vám pomôže potláčať chuť do jedla na krátky čas.

 

Korenie

Škorica

 

Mnoho štúdií preukázalo, že štiplavé a korenisté jedlá pomáhajú organizmu dlhšie zostať sýtym a zároveň ich konzumácia zrýchľuje ľudský metabolizmus. Jedna zo štúdií dospela k záveru, že ľudia, ktorí konzumovali korenisté jedlá, zjedli priemerne až o 60 kalórí menej ako tí, ktorí konzumovali neštiplavé jedlo.

 

Losos

Losos so zeleninou

Losos obsahuje množstvo bielkovín a je zároveň vynikajúcim zdrojom omega 3 mastných kyselín. Omega 3 mastné kyseliny pomáhajú zvýšiť pocit sýtosti a zároveň znižujú potrebu vyššej konzumácie jedál počas dňa.

 

Ľanové semienka

 

Ľanové semienka obsahujú prírodné omega 3 a 6 mastné kyseliny, ktoré zvyšujú hladinu hormónu nazývaného cholecystokinín, ktorý pomáha znižovať chuť do jedla a potláčať tak potrebu mlsania. Polievková lyžica ľanových semienok obsahuje až 2,3 gramy omega 3 mastných kyselín a zároveň aj 3 gramy vlákniny. Sú preto úžasným prírodným zdrojom potláčania chuti do jedla. Pridajte ich do bieleho jogurtu, k ovseným vločkám prípadne do Vášho obľúbeného smoothie nápoja.

 

Mäta

Mäta

Vôňa mäty má nielen ukľudňujúce účinky, ale rovnako pôsobí perfektne ako prírodný “potláčač” chuti do jedla. Vyskúšajte si pravidelne zapaľovať sviečku s vôňou mäty prípadne konzumujte mätový čaj a zistíte, že Vám naozaj pomáhajú podvedome predchádzať prejedaniu sa a nezdravému mlsaniu.

 

Ocot

Jablcny ocot

Ocot pomáha pri dlhšom “vyprázdňovaní” žalúdka. Tým, že znižuje glykemický index, pomáha dlhšie udržať signály pre mozog, že ešte nie je potrebné “pýtať” jedlo. Ak budete pravidelne konzumovať jablčný ocot, skonzumujete aj relatívne veľké množstvo vitamínov, ktoré obsahuje a ktoré Vám práve pomôžu pri potláčaní pocitu hladu.

 

Orechy

Orechy

Orechy neobsahujú iba zdravé tuky pomáhajúce znižovať hladinu cholesterolu, sú zároveň aj vynikajúcim zdrojom vlákniny, ktorá pomáha potláčať chuť do jedla a taktiež pomáha pomalšie tráviť skonzumované potraviny, čím si zabezpečíte dlhšiu sýtosť. Napríklad 1/4 šálky mandlí obsahuje až 4 gramy vlákniny.

 

Ovsené vločky

Ovsené vločky

Veľakrát sme už na našom blogu písali o tom, že ovsené vločky sú najideálnejšim jedlom na raňajky. Ideálne sú preto, lebo obsahujú veľa vlákniny. Miska prírodných ovsených vločiek, samozrejme nesladených, obsahuje až 10 gramov vlákniny. Je teda vhodným štartovacím jedlom, aby ste zostali po celé doobedie sýtymi.

 

Vajíčka

Vajicka trocha inak

Vajíčka sú vynikajúcim zdrojom bielkovín. Pomáhajú kontrolovať mlsanie a apetít až po dobu 36 hodín od ich konzumácie!

 

Voda

Voda

Čistá voda je veľmi účinná pri boji proti hladovaniu. Mnoho ľudí pri prvom “zaškŕkaní” žalúdka sa mylne domnieva, že je čas na ďalšie jedlo. Avšak často takéto signály môžu dávať najavo iba smäd. Preto, ak Vám najbližšie začnú vyhrávať muzikanti v žalúdku, skúste sa najprv poriadne napiť, či nie ste smädní. Ak “muzika” bude pokračovať, máte jasnú odpoveď, že ste hladní a treba sa najesť.

 

Zelené listy

Spenat

Pod pojmom zelené listy máme hlavne na mysli zeleninu, ktorá obsahuje množstvo vody a vlákniny. Do tejto skupiny patria najmä kel, špenát a hlávkový šalát.

 

Zelený čaj

Zelený čaj

Zelený čaj je vhodný pre jeho obsah antioxidantov. Neodporúčame ho piť tesne pred spánkom, lebo je prirodzeným stimulantom. Ideálny je ráno, prípadne poobede počas olovrantu. Zelený čaj pomáha udržať Vás dlhšie sýtymi a zároveň potláčať chuť k maškrteniu.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
18 prírodných potravín potláčajúcich chuť do jedla
Názov článku
18 prírodných potravín potláčajúcich chuť do jedla
Popis
Rozhodli sme sa preto, priniesť Vám 20 prírodných potravín potláčajúcich chuť do jedla, aby ste zminimalizovali riziko odbočenia zo svojej stanovenej cesty.
Autor

Tagy:, , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár