20 spôsobov, ako mať zdravší večer

Pripravili sme pre Vás 20 spôsobov, ako mať zdravší večer a zároveň lepší spánok.

Žena s budíkom

1. pripravte si zdravú večeru

Tí ľudia, ktorí si pripravujú jedlo doma, sú oveľa úspešnejší pri chudnutí a udržovaní si zredukovanej hmotnosti.

2. relaxujte s bylinkovým čajom

Šálka horúceho bylinkového čaju Vám pomôže s ukončením dňa a prípravou na spánok.

3. pripravte si batoh do posilňovne už večer

Večernou prípravou batohu so športovým oblečením budete v priebehu dňa viac motivovaní pre zachovanie zdravých športových návykov.

4. večer si doprajte pohár vína

Pohár vína pred spánkom má blahodárne účinky na zdravie a pomáha ku kľudnejšiemu spánku.

5. udržujte poriadok

Mnoho ľudí necháva neumytý riad, či neposkladané prádlo bez upratania, lebo sa im už večer nechce. Ak patríte do tejto skupiny ľudí, skúste prepnúť na režim, že všetko čo je potrebné odložiť a upratať urobte ešte večer. Ráno keď vstanete, nebude to pre Vás také demotivujúce a hneď budete mať pozitívnejšie ráno s úsmevom na tvári.

6. stretching

Doprajte si krátky stretching. Pomôže to Vašim svalom a zrelaxuje Vaše telo.

7. pravidelne spite rovnako dlhý čas

Nepravidelný spánok, či nepravidelne dlhý čas spánku spôsobuje vyšší krvný tlak, zníženie imunitného systému a dokonca priberanie. Každý deň si doprajte aspoň 7 hodín spánku.

8. nepodľahnite večernému mlsaniu

Ak už podľahnete večernému mlsaniu, nepanikárte! Nie ste prví a ani poslední. Nechajte jedlo jedlom a sústreďte sa na ďalší deň.
Ako však v noci nevyjedať chladničku môžete nájsť v našom článku tu.

9. zredukujte používanie televízora a počítača

Nielen v jarných či letných mesiacoch, ale po celý rok sa snažte, aby ste nepozerali televízor alebo nepoužívali počítač neúmerné množstvo času. Radšej sa vyberte na prechádzku do prírody, kde sa nadýchate čerstvého vzduchu.

10. oddychujte pred samotným spánkom

Vytvorte si nejaký rituál, ktorý budete používať pred spánkom. Pomôže Vám každý večer pripraviť telo na správny odpočinok. Vytvorte si taký rituál, ktorý Vám bude vyhovovať a ktorý Vám každý večer pomôže pri zaspávaní.

11. eliminujte mlsanie

Ak Vás večer “prepadne” hlad, najprv sa poriadne napite pohára vody. Ak Vás chuť na niečo sladké neprejde, siahnite po zdravých maškrtách, určite nie po čipsoch či čokoláde. Vhodné maškrty sú napríklad aj tyčinky PROTISSIMO, ktoré nájdete tu.
.

12. nezabúdajte na pitný režim

Možno ste počas dňa zabudli na pitný režim, tak to skúste dobehnúť aspoň večer. No zabudnite na sladké šťavy alebo malinovky!

13. pripravte si svoj obed večer deň vopred

Prípravou obeda doma ušetríte nielen peniaze, ale aj kalórie, ktorých by ste v reštaurácii prijali omnoho viac.

14. robte to, čo Vás upokojuje

Niekoho upokojuje večerné čítanie knihy, iného zas chvíľa bezduchého pozerania televízora, niekoho meditácia a iného zas sladké nič nerobenie. Robte presne to, čo Vás dokáže dokonale upokojiť po náročnom dni.

15. večer vynechávajte dezerty

Vynechanie sladkého dezertu, čokolády či inej kalorickej “bomby” patrí medzi nevyhnutné odpustky pri zdravom životnom štýle a stravovaní. Pravidelná konzumácia cukru môže spôsobovať aj iné ochorenia, ako len nadváhu a obezitu. Myslite na to! Ak máte chuť na sladké, siahnite radšej po ovocí alebo zelenine.  Chuť na sladké Vás určite prejde.

16. plánujte svoje zajtrajšie aktivity večer

Vyčleňte si 5 minút z večerného času a pripravte si svoj plán na ďalší deň. Pripravte si oblečenie, ktoré si dáte na seba, naplánujte si pracovné aktivity, ktoré vykonáte a spravte si krátky zoznam. Predídete tak stresu a budete lepšie pripravení na zvládnutie náročných pracovných aktivít. Deň začnete bez ranného stresu :)

17. rozmaznávajte sa

Nebuďte večer v strese, ale oddychujte. Doprajte si kľudný večer s partnerom a deťmi. Zapáľte si po dome aromatické sviečky s obľúbenou vôňou a z hlboka dýchajte a dobíjajte sa energiou.

18. deň bez cvičenia? nevadí…

Nestihli ste ísť dnes do posiľňovne? Nevadí, nemusíte mať obavy. Stačí 10 minút cvičenia aj v pohodlí domova. Nespálite toľko kalórií, ako by ste spálili v posilňovni, ale určite lepšie spravíte, ak zachováte aspoň takto pravidelnosť.

19. pochváľte sami seba

Každý deň je výnimočný a určite sa nájde niečo, čo ste počas dňa urobili a boli ste na seba hrdí. Nebojte sa a pochváľte sami seba. Vyčarí Vám to úsmev na tvári.

20. smejte sa

Bez ohľadu na to, aký bol Váš deň náročný, nájdite spôsob ako sa poriadne zasmejete aspoň 5 minút v kuse. Smiech nie je len prospešný pre zdravie, ale Vás aj dobre pobaví a naladí.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Tagy:, , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár