4 potraviny, ktoré každoročne zabijú až 15 miliónov ľudí!

Mnoho ľudí si neuvedomuje, že predčasná smrť môže vo veľkej miere prameniť zo životného štýlu.

Nezdravé potraviny, nulový pohyb či stres sú pôvodcami mnohých ochorení, akými sú nadváha či obezita, srdcovo-cievne ochorenia, cukrovka typu 2 a niektoré typy rakovín.

Alarmujúce číslo predčasných úmrtí až 15 miliónov ľudí je žiaľ realitou.

Čo potrebujú ľudia vedieť ešte viac o tom, že nezdravé a priemyselne spracovávané potraviny sú toxickým odpadom, ktorým sa kŕmia denno denne a enormne tým spôsobujú sami sebe a svojej rodine zdravotné komplikácie, ktoré sa skôr či neskôr prejavia?

Sme radi, že sa v poslednej dobe často hovorí o zdravej a nutrične vyváženej strave. Tá je určite prvým základným, ale veľmi dôležitým krokom k pochopeniu, že sa dá výrazne predchádzať vyššie spomenutým ochoreniam už samotnou úpravou stravy.

Ak tento fakt ľudia pochopia, nebudú musieť nikdy bojovať s nadváhou, chudnutím a žiadnou diétou!

Viete však, ktoré 4 potraviny každoročne zabijú až 15 miliónov ľudí na svete?

 

4 potraviny, ktoré každoročne zabijú až 15 miliónov ľudí!

Nezdravé potraviny

1. Cukor a glukózovo-fruktózový sirup

Jednotkou, žiaľ negatívnou potravinou, je rozhodne cukor a glukózovo-fruktózový sirup, ktoré sa nachádzajú vo väčšine priemyselne spracovávaných potravín.

Cukor obsahuje “nulové” kalórie bez potrebných vitamínov a minerálov. Každý deň konzumujú ľudia po celom svete množstvo nepotrebných kalórií, ktoré im nedodávajú žiadnu energiu.

Cukor (priemyselne spracovávaný) a glukózovo-fruktózový sirup obsahujú jednoduché cukry nazývané glukóza a fruktóza v pomere 1:1.

Každá bunka v ľudskom tele metabolizuje glukózu, ale fruktózu v určitom množstve dokáže metabolizovať iba pečeň.

Kým pečeň dokáže bez problémov metabolizovať malé množstvá fruktózy zastúpené v ovocí, väčšie množstvá fruktózy z priemyselne spracovaného cukru pečeň opačne preťažujú.

Ak pečeň prijme viac fruktózy, ako vie spracovať, premení túto nadbytočnú fruktózu na tuk.

Tento tuk je následne vylučovaný z pečene ako VLDL (very low density lipoprotein – čiže lipoproteíny s veľmi nízkou hustotou) alebo sa môže v pečeni ukladať a spôsobiť stukovatenie pečene, ktoré môže viesť k mnohým zdravotným problémom.

Kontrolované štúdie dospeli k záverom, že veľký príjem fruktózy môže viesť k charakteristickým rysom metabolického syndrómu už v priebehu 10 týždňov:

  • fruktóza zvyšuje triglyceridy a LDL cholesterol, ktoré indikujú masívny nárast rizika srdcovocievnych ochorení
  • fruktóza zapríčiňuje inzulínovú rezistenciu, prvý krok k cukrovke druhého typu
  • fruktóza zapríčiňuje zvýšené množstvá inzulínu a hladinu cukru v krvi
  • fruktóza zapríčiňuje ukladanie tukov v brušnej dutine (teda ukladanie viscerálneho tuku)

 

Čiže priemyselne spracovávaný cukor zapríčiňuje priberanie a nadváhu / obezitu prostredníctvom niekoľkých rôznych mechanizmov. Dramatický nárast inzulínu je len jedným z nich.

V prípade konzumácie fruktózy, nepociťuje človek rovnakú sýtosť ako pri konzumácii glukózy. Zároveň fruktóza ani neznižuje hormón ghrelín, ktorý je hormónom “hladu”.

Čo je ešte rovnako alarmujúce je fakt, že konzumácia cukru je návyková. Zvyšuje potrebu mlsania a chute do jedla.

Kombinácia vyššie spomenutých faktov potom vyúsťuje do nadváhy a obezity.

 

2. Trans tuky

Trans tuky sú nenasýtené tuky, ktoré boli chemicky upravené aby mali tuhé skupenstvo pri izbovej teplote.

Priemyselné spracovanie vyžaduje vodík v skupenstve plynu, vysokú teplotu a množstvo tlaku spolu s kovovým katalyzátorom.

Trans tuky ľudský organizmus nevie spracovať a preto dochádza až k fatálnym dôsledkom v podobe srdcovocievnych ochorení, diabetu 2, nadváhy a obezity, Alzheimerovej chorobe, depresiám a rakovine. Konzumáciou trans tukov dochádza k zápalom a inzulínovej rezistencii.

Preto odporúčame čítať etikety na potravinách, ktoré chcete v obchodoch zakúpiť. V prípade, že potravina obsahuje označenie “stužený”, odporúčame sa jej konzumácii vyhnúť.

 

3. Priemyselne spracované rastlinné oleje

Rastlinné oleje sú vysoko rafinované (priemyselne spracovávané), ktoré sa získavajú z rôznych semien.

Patria medzi nich aj sójový olej, slnečnicový olej, repkový olej, kukuričný olej atď. Rafinácia vyžaduje vysoké teploty, veľký tlak a toxické rozpúšťadlo nazývané hexán.

Najväčším problémom týchto rastlinných olejov je vysoký obsah Omega 6 mastných kyselín. Ľudské telo potrebuje prijímať vyvážený pomer Omega 6 a Omega 3 mastných kyselín.

V prípade, že budete konzumovať prebytok Omega 6, postupne sa začne telo nastavovať zlým smerom. Príliš veľa Omega 6 môže viesť k zápalom, ktoré sú kauzálnym faktorom väčšiny závažných ochorení našej doby.

Z druhej strany kokosový olej a olivový olej sú nesmierne zdravé a prinášajú blahodárne účinky na náš organizmus.

Ak chcete zlepšiť svoje zdravie a minimalizovať riziko chronických ochorení, vylúčte konzumáciu priemyselne spracovávaných rastlinných olejov.

 

4. Pečivo vrátane celozrnného

Mnohí z Vás viete, že konzumácia pečiva prispieva k zvýšenému riziku mnohých ochorení. A teraz sa nebavíme iba o “bielom”, ale aj o celozrnnom pečive a teda múke.

Hlavnou príčinou, prečo sú výrobky z múky nezdravé, je ich vysoký obsah proteínov všeobecne známych ako lepok.

Celiatici majú intoleranciu lepku, preto ho musia úplne zo svojho života vylúčiť. Posledné štúdie však preukazujú, menej známu formu ochorenia nazývanú lepková intolerancia. Tá spôsobuje problémy v zažívacom trakte, poškodzuje črevá, spôsobuje nadúvanie, únavu a iné negatívne príznaky.

Múka môže zapríčiňovať zvýšenie rizika srdcovocievnych ochorení, zvýšenie LDL cholesterolu až o 8%.

Niektoré štúdie preukázali, že vylúčenie lepku zo stravy môže zlepšiť schizofréniu a autizmus.

A na záver, povedať, že celozrnné pečivo je lepšie ako biele pečivo je ako povedať, cigarety s filtrom sú lepšie ako tie bez filtra. Na základe tohto tvrdenia, by ste mohli byť toho názoru, že fajčiť cigarety s filtrom prináša benefity pre zdravie človeka. Čo je samozrejme nezmysel.

Ktoré z vyššie spomenutých štyroch potravín konzumujete aj Vy?

 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Dátum recenzie
Chudnutie s PROTISSIMO
4 potraviny, ktoré každoročne zabijú až 15 miliónov ľudí

Tagy:, , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár