4 tipy ako zastaviť prejedanie

Nekontrolovaná konzumácia potravín ide často ruka v ruke so stresom. V prípade, že prežívame kontinuálny stres, je viac než pravdepodobné, že nekontrolujeme množstvo a kvalitu potravín, ktoré zjeme. Jedlo nám vtedy slúži ako “naivná náplasť” a mylne sa domnievame, že stres ním odbúrame, ale opak je pravdou! Prejedanie sa v strese je problémom a bráni Vám v chudnutí, prípadne udržiavaní hmotnosti. Prinášame Vám preto 4 tipy ako zastaviť prejedanie sa zo stresu.

Ak sa nimi budete riadiť, máte väčšiu šancu uspieť :)

Ako zastavit prejedanie

4 tipy ako zastaviť prejedanie

1. Buďte zásadoví, dodržiavajte kontrolu

Zapamatajte si, že v prípade chudnutia, ale aj udržiavania hmotnosti je veľmi dôležitá kontrola. Aby ste dokázali zdravo fungovať musíte mať nejaké mantinely, ktorých prekročenie vedie žiaľ iba k neúspechu.

Vy ste jedinou osobou, ktorá ste za seba samého zodpovedná a ktorá môže iba sama zmeniť postoj a aktivity, ktoré vykonáva. Treba zobrať zodpovednosť do vlastných rúk za vlastné telo a zdravie. V stave stresu často volíme jedlá z fast foodu, kantín a zároveň aj sladkých a nezdravých pochutín. Kontrola konzumovaných potravín je prvým krokom, resp. tipom k zastaveniu prejedania sa!

 

2. Prestaňte mlsať pred telkou

Mlsanie pred televízorom je jednou z najhorších návykov ľudí. Prečo máte potrebu niečo konzumovať? Opoveď je jednoduchá. Pri telke máte pohodičku a kľud Vám ponúka priestor na nekontrolované mlsanie. Dajme si ruku na srdce, koľkí z Vás dokážu odolať návšteve potravinovej skrine alebo chladničky počas večerného sledovania filmu? Zrejme veľa Vás nebude.

V prípade mlsania pre televízorom musíte tiež dodržiavať sebakontrolu. Ak si dáte jednu, dve kocky čokolády, nič sa nestane. Ale celá čokoláda je už nekontrolované “prežieranie” :)

Ak potrebujete pri televízore mlsať a nechcete kontrolovať a počítať kalórie, vyberte si nejakú zdravú tyčinku alebo sladký dezert napr. z našej ponuky PROTISSIMO produktov. Tie sú nutrične vyvážené a obsah vlákniny a bielkovín Vám zaručí predchádzanie ďalšiemu prejedaniu sa…

 

3. Nenakupujte nezdravé potraviny

Často to omielame dokola, ale jednou z dôležitých vecí, ktoré pre svoje zdravie a chudnutie či udržiavanie hmotnosti urobíte, je nenakupovať a nezásobovať sa nezdravými potravinami! Keď eliminujete výskyt nezdravých potravín v domácnosti, zminimalizujete logicky aj možnosť nekontrolovaného a nezdravého jedenia :)

Ak sa naučíte siahnuť podvedomo po zdravých snackoch, verte či nie, večerné mlsanie pri televízore nebude pre Vás problémom. Uspokojíte nielen Vašu potrebu mlsania, ale zároveň nepriberiete ani gram :)

 

4. Ste ozaj hladní?

Táto otázka je namieste. Predtým, než siahnete po jedle alebo nejakej maškrte dajte si otázku, či ste ozaj hladní? Skúste sa najprv napiť poháru čistej vody a ak po pár minútach máte pocit hladu, tak ok ste hladní. Často ľudia nevedia rozlišovať medzi smädom a hladom. A namiesto príjmu tekutín, príjmu ďalšie kalórie, ktoré sa napočítavajú do celkového denného príjmu.

Ak budete vedieť rozoznať skutočný rozdiel medzi hladom a smädom, budete oveľa efektívnejšie prijímať kalórie počas dňa.

 

Na záver

Kontrola je jedným a veľmi dôležitým nástrojom vo všetkom, nielen pri chudnutí, konzumácii jedla alebo pri iných aktivitách. Majte na pamäti, že keď zautomatizujete podvedomú kontrolu do Vášho života, oveľa ľahšie budete fungovať a zvládať nielen stres, ale aj vyvážené stravovanie :)

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia konzultacia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
4 tipy ako zastaviť prejedanie
Názov článku
4 tipy ako zastaviť prejedanie
Popis
Jedlo nám v prípade stresu slúži ako náplasť na jeho odbúranie! Prejedanie Vám bráni v chudnutí. Preto Vám prinášame 4 tipy ako zastaviť prejedanie sa.
Autor

Tagy:, , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár