5 jednoduchých pravidiel pre optimalizovanie Vášho zdravia

Módne trendy ovplyvňujú naše myslenie nielen v tom čo si máme obliecť, akým koníčkom sa venovať, ale aj v našom pohľade na zdravie. Vplyvom účinného marketingu rôznych firiem, ktoré poskytujú služby v oblasti fitness, life style-u, alebo predávajú výživové doplnky všetkého druhu, sme sa naučili nazerať na naše zdravie ako na veľmi komplikovanú a krehkú vec, ktorú musíme každý deň dopovať hrčou výživových doplnkov od antioxidantov, cez koenzýmy Q až po stopové prvky, pretože v opačnom prípade sa naše zdravie zrúti ako domček z karát.

Zdravý životný štýl je dnes módnym trendom a veľa ľudí podlieha klamu, že bez týchto “nevyhnutných” zložiek neprežijeme ani slabú nádchu. To samozrejme hrá do karát firmám, ktoré si vďaka tomuto mentálnemu naprogramovaniu pekne zarobia.

Optimálne zdravie však nemusí byť nutne obrovsky komplikovaná záležitosť. Niekedy sa stačí držať zopár základných rád a bez problémov dokážeme prežiť v pevnom zdraví bez toho, aby sme museli utrácať stovky eur na výživové doplnky, ktoré nemajú často väčšiu účinnosť ako placebo. V tomto článku si povieme ako aplikovať 5 jednoduchých pravidiel pre optimalizovanie Vášho zdravia bez zbytočného vyhadzovania peňazí.

5 pravidiel pre optimalizovanie vasho zdravia

5 jednoduchých pravidiel pre optimalizovanie Vášho zdravia

1.Nevystavujte Vaše telo škodlivým látkam

Teraz nemáme na mysli rôzne priemyselné toxíny, ktorým sa bohužiaľ niekedy vyhnúť nemôžeme. Reč je o látkach, ktoré vedome prijímame do svojho tela, napriek tomu, že vieme o ich škodlivosti. Takými látkami sú najmä alkohol, drogy a cigaretový dym. Niektoré druhy alkoholu môžu mať v rozumných množstvách priaznivé účinky na ľudský organizmus, avšak cigarety a tvrdé drogy majú preukázateľne škodlivý účinok na naše telo. Vyhnite sa im!

Ďalšími škodlivinami sú všetky priemyselne spracované potraviny, sladené nápoje, chemicky vyrábané margaríny a potraviny typu fast food. Spoločným menovateľom týchto škodlivín je vznik závislosti.

Možno si vravíte: Závislosť od cigariet alkoholu a drog je jasná vec, ale sladené nápoje a sušienky? Áno presne tak.

V minulých článkoch sme hovorili o tom, že cukor a prísady rôznych priemyselne spracovaných potravín vyvolávajú závislosť podobnými mechanizami ako tvrdé drogy. Je faktom, že tzv. “inžinieri”, ktorých úlohou je vyvíjať také ingrediencie, ktoré vyvolávajú závislosť a silnú túžbu po danom jedle sú jednými z najlepšie platených zamestnancov potravinových gigantov.

 

2. Venujte sa pohybovým aktivitám a silovému tréningu

Pohyb a silový tréning nie je iba o dokonale vyrysovanej postave. To je iba špička ľadovca. Pre naše zdravie je kľúčové, aby sme používali naše svaly. Sme geneticky predurčení hýbať sa.

Sedavý spôsob života je spoločným menovateľom väčšiny civilizačných ochorení, ktoré naši pohybovo aktívni predkovia nepoznali. Pravidelný pohyb okrem peknej postavy zlepšuje hormonálnu reguláciu, metabolické ukazovatele, preukázateľne pomáha pri rôznych psychických poruchách ako depresia, neuróza, znižuje riziko kardio-vaskulárnych ochorení atď.

Hýbte sa a polovicu úspechu máte v kapse!

 

3. Doprajte si kvalitný spánok

Kvalitný spánok je kľúčovým faktorom pevného zdravia. Regenerácia počas noci je veľmi dôležitá, a preto nie je prekvapením, že nekvalitný spánok je často spoluzodpovedný za obezitu, srdcovo-civene ochorenia, psychické poruchy a iné. Spite v dobre zvukovo a svetelne izolovanej miestnosti a doprajte si aspoň 7-8 hodín kvalitného spánku denne.

 

4. Vyhýbajte sa stresu

Nadmerný stres je typický pre dnešnú hektickú dobu. Okrem prejedania, zvýšenia rizika infarktu, depresie, je stres zodpovedný sa celkový sociálny diskomfort.

Je dokázané, že bez ohľadu na to, ako je človek kariérne úspešný a bohatý, ak má stres, nič z toho čo má, si nedokáže naplno užiť.

Vedci skúmali Japoncov, ktorí emigrovali do Ameriky. Tí, ktorí asimilovali americký životný štýl zomierali v rovnakom počte a na rovnaké choroby ako Američania, avšak Japonci, ktorí ostali verní japonským tradíciám, nepoznali civilizačné ochorenia a dožívali sa vysokého veku napriek tomu, že niektorí prevzali americké stravovacie návyky.  Ak máte priveľa stresu v živote, začnite sa venovať meditácii, jóge, prechádzkam v prírode. maľovaniu, alebo inému druhu umenia.

 

5. Vyživujte svoje telo skutočným jedlom

Pred 50 rokmi jedli naše babky skutočné BIO potraviny a nikto z toho nerobil žiadnu vedu. Dnes je bio často iba predraženým marketingovým klamom.

Konzumujte skutočné potraviny, najlepšie od lokálnych farmárov a pestovateľov, kde máte najväčšiu šancu, že kúpite skutočné bio za rozumnú cenu.

Veľmi jednoduchým pravidlom je: Nekupujte 70 percent sortimentu bežného supermarketu. Všetky potraviny, ktoré majú na obale viac ako 5 ingrediencií pravdepodobne nemajú so zdravou stravou nič spoločné, napriek klamlivým reklamným sloganom typu : “pre zdravé srdce”, “fitness” a pod.

Je dôležité konzumovať pestrú stravu a nebyť extrémista ako napríklad vegáni a podobní fanatici.

Pre udržanie optimálneho zdravia nemusíte preštudovať kopu kníh a ládovať sa hŕbou zbytočných výživových doplnkov. Stačí dodržiavať jednoduché zásady správnej životosprávy.

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia konzultacia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Tagy:, , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár