5 spôsobov, ako zastaviť jojo efekt natrvalo!

Neexistuje človek, ktorý by sa s ním nestretol. Je to pojem tak známy a rozšírený, až je zarážajúce, že je dostupných veľmi málo rád a spôsobov, ako tomuto efektu predchádzať a ako s ním bojovať.

STOP_jojo

Prvým krokom je nájsť redukčný program, ktorý svojou štruktúrou a nastavením toto riziko znižuje čo najviac. Takýmto redukčným programom je aj program PROTISSIMO. To však nestačí. Nebudeme Vás zavádzať ako v rôznych reklamách a sľubovať Vám, že je to jednoduché a bez námahy si zredukované kilogramy udržíte. Po úspešnom ukončení redukcie je to všetko vo Vašich rukách. Faktom je, že ľudia, ktorí mali niekedy problém s nadváhou alebo obezitou sa do tohto stavu dostali väčšinou svojím nezdravým životným štýlom. Je preto logické, že ak sa po ukončení aj najúčinnejšej diéty vrátia k starej životospráve, JOJO efekt je na svete a nezabráni tomu žiadna diéta nech sa snaží tvrdiť opak. Boj s nadváhou a obezitou a rovnako doživotné víťazstvo nad nimi je beh na dlhé trate. To je fakt. V tomto článku si prejdeme 5 spôsobov, ktoré Vám pomôžu „prekabátiť“ JOJO efekt raz a navždy.

1. Fyzická aktivita

Zásadným kľúčom k trvalým výsledkom je zvýšiť pohybovú aktivitu. Pohyb nielen napomáha samotnému procesu redukcie, ale rovnako drží zredukované kilogramy na uzde. Najúčinnejšou formou je intervalový tréning. Akákoľvek aeróbna aktivita skvelo funguje – plávanie, beh, švihadlo, bicykel atď. Pohyb zvyšuje energetický výdaj, zrýchľuje metabolizmus, buduje a chráni svaly.

2. Nebuďte na seba príliš prísni

Rovnako veľmi dôležitý bod. Z psychologického hľadiska je najhorším riešením, ak si niečo dlhodobo odopierate. Ak ste si životosprávu pretransformovali natoľko, že ste úplne stotožnení s princípmi zdravej výživy a je Vám zle už iba keď pomyslíte na rezeň, tento bod sa Vás netýka. Väčšina ľudí má však stále svoje “chute”. Niekto si nevie predstaviť život bez čokolády a niekto bez pečeného kolena. Ak sa títo ľudia budú striktne obmedzovať a budú sa snažiť úplne vylúčiť jedlá, ktoré im spôsobujú radosť, výsledkom bude emočné napätie a veľké riziko zlyhania a kompletného prepadnutia k starému spôsobu stravovania. Je preto dôležité občas zhrešiť. Nie je dobré čokoľvek absolútne zakazovať. Oveľa účinnejšie je raz za čas zjesť vepřo, knedlo, zelo a vypiť k tomu 2 pivá s dobrým pocitom a s tým, že na druhý deň sa vrátite k svojej novej životospráve a pôjdete to vybehať, ako sa striktne obmedzovať celý život s pocitom frustrácie.

3. Identifikujte emočne podmienený zvýšený príjem potravy

Veľa ludí sa prejedá, keď sú v strese, cítia úzkosť alebo strach. Je veľmi dôležité identifikovať tieto emočné faktory a snažiť sa ich riešiť buď vlastnými silami alebo sa poradiť s psychológom. Pri daných emočných stavoch pomáha namiesto jedla prechádzka v prírode, meditácia alebo šport.

4. Pravidelne sa vážte

Je veľmi dôležité vážiť sa pravidelne aspoň raz za týždeň. Spoločným znakom klientov centier chudnutia je priznanie, že pred tým ako centrum navštívili sa nevážili roky. Váženie funguje ako psychologická „červená“, ktorá Vám dáva spätnú väzbu a hovorí: „Minulý týždeň si hrešil trochu viac, ako by bolo vhodné a preto si pribral. Nasledujúci týždeň s tým niečo urob.“ Ak vidíte reálne čísla, Vaša motivácia k návratu na ideálnu hodnotu je vyššia.

5. Buďte v kontakte s ľuďmi, ktorí sú v rovnakej situácii

Ak viete, že v tom nie ste sami, budete to mať ľahšie. Spoznajte ľudí, ktorí si prešli tým čo Vy a zdieľajte spolu Vaše úspechy, zaváhania, venujte sa spoločne športovým aktivitám. Je dokázané, že čim viac takýchto ľudí nájdete, o to väčšiu psychologickú podporu budete mať navzájom.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Tagy:, , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár