7 spôsobov ako potlačiť chuť do jedla prirodzenou cestou

Každý z nás to pozná. Aj keď žijeme zdravo a zdravo sa stravujeme, občas dostaneme chuť na niečo sladké. Ak patríte medzi tých, ktorí sa stravujú zdravo a občas zrehšia, nič sa nedeje a nemusíte si robiť starosti, lebo viete ovládať tieto “chúťky”. No, ak patríte medzi tých, ktorí sa nevedia takpovediac zastaviť a zjedia celý balík čipsov alebo čokolády na posedenie, prinášame 7 spôsobov, ako môžete prirodzenou cestou potlačiť chuť do jedla a vôbec Vás to nijako neobmedzí.

Žena s koláčikom

Pite viac vody

Jedným z najlepších spôsobov ako potlačiť chuť do jedla je pitie viac vody. Veľa krát sme už na našom blogu opisovali, že si ľudia často mylne myslia, že sú hladní, ale sú len dehydratovaní, čiže majú nedostatok vody. Hovoríme o čistej vode, nie o káve, čaji a hlavne nie o sladených nápojoch. Mali by ste byť dostatočne hydratovaní nielen počas leta, ale počas celého roku. Majte preto vždy pripravenú flašu plnú vody, prípadne veľký pohár vody. Keď začnete pociťovať smäd, organizmu už vtedy chýba minimálne pol litra vody. Zamedzte preto týmto signálom z mozgu a predídete tak potrebe mlsaniu dosť výrazne.

Pravidelne sa hýbte

Mnoho ľudí si myslí, že pravidelné cvičenie spôsobuje väčší hlad, no nie je tomu tak. Telo pri pravidelnom cvičení je zvyknuté na spaľovanie tukov aj v kľudovom stave a metabolizmus pracuje rýchlejšie, čiže aj keď “viac” skonzumujete, viac aj spálite, nemusíte sa obávať. Hlavne samozrejme treba pravidelne jesť menšie porcie, nie sa raz za deň “naládovať” do prasknutia.

Nezabúdajte na raňajky

Nie nadarmo sa hovorí a je všeobecne známe, že raňajky sú základom dobrého začiatku dňa. Dostatkom energie z raňajok predídete pocitom mlsania. Energia zo zdravých a nutrične vyvážených raňajok Vám vydrží minimálne do desiatej, kedy Vám bude postačovať malí snack v podobe jablka, hrušky alebo inej potraviny s vysokým obsahom vlákniny.

Konzumujte jedlá s vlákninou a bielkovinami

Bielkoviny a vláknina Vám pomôžu zostať dlhšie sýtymi po celý deň. V prípade, že potrebujete nízkokalorické, ale zároveň vysokoproteínové a vlákninou nabité jedlá, kliknite pre inšpiráciu na našu kategóriu s receptmi. Nezabúdajte tiež na bielkoviny na obed a na večeru.

Spravte si čas na čaj

Zautomatizujte konzumáciu zdravého čaju hneď po jedle. Šálka horúceho čaju Vám pomôže predchádzať hladovaniu a dlhšie Vás udrží sýtymi.

Buďte k sebe úprimní

Pravidelne maškrtíte, keď sa cítite unudení a v strese? Rozumne vyberajte snack, ktorý skonzumujte a buďte k sebe vždy úprimní. Aj keď zvolíte nezdravú maškrtu, uvedomte si to a snažte sa pri najbližších potrebách mlsania týmto nezdravým pokrmom vyhnúť.

Jedzte pravidelnejšie

Jedno alebo dve veľké jedlá denne sú pre Váš organizmus pohromou. Treba jesť radšej menšie porcie, ale pravidelnejšie, minimálne 5 krát za deň a Vaše chute na mlsanie budú zázračne uspokojené :)
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
7 spôsobov ako potlačiť chuť do jedla prirodzenou cestou
Názov článku
7 spôsobov ako potlačiť chuť do jedla prirodzenou cestou
Popis
Každý z nás to pozná. Aj keď žijeme zdravo a zdravo sa stravujeme, občas dostaneme chuť na niečo sladké. Ak patríte medzi tých, ktorí sa stravujú zdravo a občas zrehšia, nič sa nedeje a nemusíte si robiť starosti, lebo viete ovládať tieto "chúťky". No, ak patríte medzi tých, ktorý sa nevedia takpovediac zastaviť a zjedia celý balík čipsov alebo čokolády na posedenie, prinášame 7 spôsobov, ako môžete prirodzenou cestou potlačiť chuť do jedla a vôbec Vás to nijako neobmedzí.
Autor

Tagy:, , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár