8 tipov ako schudnúť pre tých, ktorí nevaria!

Všeobecne známe pri chudnutí je stratégia jesť menej a cvičiť viac. Ibaže pre tých, ktorí nevaria to môže byť náročnejšie. Náročnejšie preto, lebo všetky tipy, ktoré sa týkajú konzumácie menšieho množstva jedla bývajú sústredené na varenie zdravších a menej kalorických jedál, vyvarovaniu sa hotových jedál a tak ďalej… V prípade, že jediný prístroj, ktorý používate na varenie je mikrovlnka, tak tieto tipy budú zrejme pre Vás. Existuje niekoľko možností ako môžete naštartovať chudnutie aj bez varenia zdravých jedál.

Večera

1. TIP – pridajte do svojho jedálnička ovocie a zeleninu

Najjednoduchší spôsob ako začať chudnúť je pridať do Vášho jedálnička ovocie a zeleninu. Možno sa Vám spočiatku bude zdať pridanie ovocia a zeleniny do jedálnička komplikované, verte, že postupom času nebudete nad nimi rozmýšľať, ale automaticky si ich pravidelnú konzumáciu osvojíte. Konzumácia surovej zeleniny a ovocia je jednoduchá, jednoducho si ich prinesiete aj do práce, resp. kdekoľvek kam sa chystáte na dlhší čas a jednoducho sa pripravujú. Stačí ich iba kúpiť a mať ich vždy po ruke. Keď budú na očiach neustále, budete mať väčšiu motiváciu ich konzumovať.

2. TIP – vyberajte správne sacharidy

Na to, aby ste schudli nemusíte odstrániť všetky sacharidy zo svojho jedálnička. No voľte radšej celozrnné pečivo namiesto bieleho pečiva. Vyberajte hnedú ryžu namiesto klasickej bielej. V tomto zozname by sme mohli pokračovať, vždy vyberajte zdravšiu alternatívu potraviny.

3. TIP – desiatu a olovrant si dajte v pravý čas

Je okolo 15.00 hod. a Vy máte chuť na niečo sladké…. Predtým, než zbehnete do bufetu alebo k automatu sa zamyslite čo skonzumujete. Radšej si dať banán, ktorý má dostatok vlákniny, aby Vás udržal sýtymi do večere, ako si dať čokoládu, ktorá je nielen kalorická, ale vôbec Vám nepomôže zahnať hlad. Ak chcete nejakú tyčinku, môžete siahnuť aj po našich slaných alebo sladkých PROTISSIMO tyčinkách, ktoré sú taktiež vhodné na desiatu a olovrant. Nájdete ich na našej stránke www.zdravoschudnut.sk.

4. TIP – pýtajte si polovičnú porciu

Najjednoduchší spôsob ako predísť prejedaniu sa v reštaurácii je rovno pri objednávaní jedla si vypýtať polovičnú porciu. Zabránite tak pokušeniu Vašich očí, ktoré by zjedli všetko čo uvidia na tanieri. Štúdie preukazujú, že keď máme pred sebou nejaké jedlo, máme tendenciu ho jesť kým tak povediac “nezmizne zo stola”. Polovičnou porciou predídete nepríjemným výčitkám, ktoré by ste zaiste mali, ak by ste zjedli celú veľkú porciu napríklad cestovín :)

5. TIP – nenastavujte sa na nezdravé stravovanie

Zdravý výber potravín a stravy Vám pomôžu pri zdravom životnom štýle a zdravých návykoch. Ste oveľa náchylnejší k výberu nezdravých potravín keď ste unavení, vyčerpaní, vystresovaní, keď máte po výdatnom žúre a podobne… Aby ste sa zdravo stravovali musíte sa naučiť nejesť emocionálne, ale racionálne a plánovane.

6. TIP – pridajte si k svojej strave zdravé prílohy

V prípade, že nevaríte, zrejme jete väčšinou v reštauráciách. Treba si uvedomiť fakt, že v žiadnej reštaurácii neskonzumujete zdravé a málo kalorické jedlo. Jedlo z čínskeho fastfoodu Vám nepomôže schudnúť, práve naopak. Preto, ak už sa stravujete vonku, vyberajte jedlá tak, aby ste si k nim dali aj zdravú prílohu. Nemusí to byť iba zelenina, môžete zvoliť aj cottage syr, šalát alebo polievku z čerstvej zeleniny. Ak si doprajete zdravé prílohy, prípadne zdravú polievku, oveľa menej zjete z hlavného po väčšine kalorického jedla.

7. TIP – vykonajte drobné úpravy

Neverili by ste koľko kalórií môžete ušetriť ak si nedáte klasickú pizzu z hrubého cesta, ale ak zvolíte pizzu s tenkým cestom. Takisto je to pri voľbe drezingu. Vymeňte smotanový drezing za trochu octu. Nepridávajte si do Vášho sendviču plnotučný syr, ale nízkotučný. Tých úprav v jednotlivých jedlách existuje nespočetne veľa.

8. TIP – naučte sa, aká veľká porcia je pre Vás ideálna

Viete aká veľká porcia jedla je pre Vás ideálna? Ideálnu porciu vie každý jednoducho odhadnúť. Stačí, ak si dáte k sebe obe ruky, ako keby ste do dlaní chceli nabrať vodu. Toto je presne veľkosť Vášho žalúdku a je to ideálna veľkosť porcie, ktorú by ste mali zjesť. Myslíte, že je to málo? Vyskúšajte a uvidíte. Sýty človek nie je vtedy, keď takpovediac “praská od najedenia”. Na zasýtenie Vám postačí práve taká veľkosť porcie, ako sú Vaše obe dlane.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
8 tipov ako schudnúť pre tých, ktorí nevaria!
Názov článku
8 tipov ako schudnúť pre tých, ktorí nevaria!
Popis
Všeobecne známe pri chudnutí je stratégia jesť menej a cvičiť viac. Ibaže pre tých, ktorí nevaria to môže byť náročnejšie. Náročnejšie preto, lebo všetky tipy, ktoré sa týkajú konzumácie menšieho množstva jedla bývajú sústredené na varenie zdravších a menej kalorických jedál, vyvarovaniu sa hotových jedál a tak ďalej
Autor

Tagy:, ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár