Aké potraviny jesť na raňajky, aby ste schudli?

Povedzte, nie sú raňajky úžasné? Nielen pre ich delikátnu chuť a množstvo obľúbených potravín, ale aj vďaka schopnosti dopriať Vám chudnutie. Ale viete ako?

Maliny keksy pekanove oriešky

Kalórie

Množstvo kalórií, ktoré prijmete pri raňajkách by ideálne malo byť v rozmedzí medzi 300 až 400 kalórií. Ak sa pokúšate schudnúť mali by ste sa držať hodnôt okolo 300 až 350 kalórií, ak si chcete líniu a hmotnosť udržiavať, stačí sa držať rozmedzia 350 až 400 kalórií.

Sacharidy

Okolo 45 až 55 percent kalórií z Vašich raňajok by mali obsahovať sacharidy, ktoré predstavujú približne 40 až 55 gramov. Zabudnite na cukor a priemyselne spracované potraviny alebo na potraviny, ktoré obsahujú bielu múku. Naopak siahnite po celozrnnom pečive, ovocí a zelenine.

Proteíny

Približne 15 až 20 percent kalórií v raňajkách by mali byť zastúpené proteínmi, čiže približne 13 až 20 gramov. Prijatie dostatočného množstva proteínov na raňajky je dôležité pre udržiavanie pocitu sýtosti po celé doobedie. Rôzne štúdie dokazujú, že konzumácia najmenej 20 gramov proteínov na raňajky pomáha s chudnutím ešte výraznejšie. Dobrým zdrojom proteínov sú určite vajíčka, mliečne produkty, sójové mlieko, oriešky či rôzne semienka.

Tuky

Tuky by mali byť zastúpené približne v 30 až 35 percentách z celkového obsahu v raňajkách, čo predstavuje približne 10 až 15 gramov. Namiesto saturovaných tukov, ktoré sa nachádzajú v slanine alebo v syre, zvoľte radšej mononenasýtené tuky použitím olivového oleja, orieškov, semienok, prípadne avokáda.

Vláknina

Myslite na to, že na raňajky zjedzte 25 percent odporúčanej dennej dávky vlákniny, ktorá je na úrovni 25 gramov za deň. Čiže na raňajky by ste mali prijať približne 6 gramov, samozrejme nie je potrebné úplne dodržiavať odporúčanú hodnotu, môžete prijať aj viac vlákniny, závisí to od Vášho tráviaceho systému. Čerešne, hrušky, jablká, zelenina, oriešky, semienka, toto všetko Vám pomôže dosiahnuť požadovaný cieľ.

Cukor

Ak konzumujete ovocie, ktoré má vyšší obsah cukrov a kombinujete ho s celozrnným pečivom, nemusíte mať obavy, že prijmete veľa cukrov. Mali by ste však mať na pamäti, že prijať by ste mali 36 gramov cukru a menej. Ak si pridávate cukor do jedla neprekračujte viac ako 6 gramov, čo predstavuje približne 1,5 lyžičky cukru (bieleho či hnedého, javorového sirupu, medu alebo agávového sirupu).

Načasovanie raňajok

Ideálny čas na raňajky je medzi 30timi až 60timi minútami po prebudení sa. Ak nedokážete zjesť nič veľké v tomto čase, rozdelte si jedlo na dve časti. Prvú časť zjedzte po 30 minútach od prebudenia a druhú po hodine alebo hodine a pol od prebudenia. Toto rozdelenie jedla veľmi dobre funguje aj v prípade, ak chodievate ráno cvičiť, aby ste nemali úplne plný žalúdok.

Chyby, ktorým sa pri raňajkách vyvarovať

Vynechávanie raňajok

Keď spíte, Vaše telo spomaľuje. Ak sa prebudíte a vynecháte raňajky, tak Vaše telo zostane v režime pomalého spomaľovania kalórií. K naštartovaniu metabolizmu potrebujete jesť. Rozmýšľajte o raňajkách ako o zdravom začiatku dňa, kedy by ste mali skonzumovať dostatok vlákniny, bielkovín, vápnika, železa a vitamínu C.

Nedostatočne veľká porcia raňajok

Mnoho ľudí si myslí, že postačuje si niečo malé “dzobnúť” a raňajky majú za sebou. Omyl! Nedostatočná porcia Vám zoberie energiu a Vaša produktivita bude nulová. Hlad sa dostaví po niekoľkých minútach, čo len spôsobuje, že siahate po ďalšom jedle a v konečnom dôsledku zjete omnoho viac kalórií, ako keby ste si dali zdravé raňajky v odporúčanej porcii.

Nevyvážené raňajky

Nezabúdajte na vyššie hodnoty jednotlivých nutričných zložiek. Nemôžete si dopriať na raňajky iba potraviny, ktoré obsahujú veľa proteínov či vlákniny. Celé jedlo musí byť vyvážené, inak nedosiahnete želaný efekt.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Aké potraviny jesť na raňajky, aby ste schudli?
Názov článku
Aké potraviny jesť na raňajky, aby ste schudli?
Popis
Povedzte, nie sú raňajky úžasné? Nielen pre ich delikátnu chuť a množstvo obľúbených potravín, ale aj vďaka schopnosti dopriať Vám chudnutie. Ale viete ako?
Autor

Tagy:, , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár