Ako môže miska s cereáliami sabotovať Vaše chudnutie?

Miska cereálií (ovsených vločiek) je zdravou a vhodnou voľbou na raňajky, ale iba v tom prípade, ak si ju pripravíte zo správnych ingrediencií a v správnom množstve!

Ovsené vločky

 

Aké chyby robievajú najčastejšie ľudia pri príprave ranných cereálií, ktoré môžu sabotovať samotné chudnutie, prípadne spôsobovať priberanie?

  • miska je príliš veľká – ak zvolíte misku väčšiu ako šálka, dávajte pozor, koľko si do nej naložíte. Optimálne množstvo cereálií by malo byť približne veľkosť klasickej šálky.
  • do misky pridávate veľa orechov – hoci sú vlašské orechy či mandle zdravé a obsahujú zdravé tuky a bielkoviny, majú aj vysoký obsah kalórií. Jedna lyžica vlašských orechov má skoro 50 kalórií a preto zvážte koľko si ich do misky nasypete.
  • nedávate si do misky vhodné množstvo mlieka – odmerané vhodné množstvo cereálií zalejte nízkotučným mliekom tak, aby boli cereálie akurát zakryté. Ak Vám pri jedení cereálií zostáva veľa mlieka na spodku, nedopĺňajte cereálie, ale zvyšok mlieka vypite. Ak by ste dopĺňali cereálie, potom mlieko, potom cereálie, bol by to len kolotoč, ktorý by ste zastavili až vtedy, keď Vám mozog pošle signál – pozor už si sýty!
  • pridávate veľa sušeného ovocia – ďatle, hrozienka, sušené banány alebo iné sušené ovocie sú sladkým spestrením misky s cereáliami. Dávajte však pozor na použité množstvo, pretože 1/4 šálky sušených brusníc obsahuje viac ako 100 kalórií! Namiesto sušeného ovocia odporúčame používať čerstvé, pretože obsahuje viac vlákniny, ktorá Vás omnoho rýchlejšie a na dlhšie zasýti
  • používate plnotučné mlieko namiesto nízkotučného – ono sa to nezdá, rozdiel v počte kalórií nie je na prvý pohľad až taký markantný, ale z dlhodobého hľadiska tento rozdiel bude teda vidieť :)
  • používate cereálie, ktoré sú ochutené. Vyvarujte sa takýmto cereáliám, obsahujú veľké množstvo cukru a sladidiel, po ktorých sa budete cítiť nielen skôr hladní, ale prijmete nimi omnoho viac kalórií, ako by ste si mysleli. Voľte iba zdravé potraviny s vysokým obsahom vlákniny a bielkovín. Tie zaručia dlhšiu sýtosť a spokojnosť Vášho žalúdku :)

 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Ako môže miska s cereáliami sabotovať Vaše chudnutie?
Názov článku
Ako môže miska s cereáliami sabotovať Vaše chudnutie?
Popis
Miska cereálií (ovsených vločiek) je zdravou a vhodnou voľbou na raňajky, ale iba v tom prípade, ak si ju pripravíte zo správnych ingrediencií a v správnom množstve!
Autor

Tagy:, , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár