Ako schudnúť a čo by mal Váš obedár obsahovať

Možno sa cítite hrdí na seba, že si do práce nosievate obed z domu, no Váš obedár s potravinami nemusí vždy obsahovať až tak zdravé jedlo, ako si myslíte. Domáce jedlo by malo byť zdravšie ako jedlo z reštaurácie, no nie vždy to musí byť pravidlom a automaticky fungujúcim kľúčom k úspešnému chudnutiu. Ak chcete schudnúť a správne si pripraviť obed, nasledujte tieto tipy…

Jablká

1. obedár naplňte týmito 2 potravinami

Hoci doma pripravený sendvič patrí medzi najpopulárnejšie, ktoré si pripravujeme do nášho obedára, nemusí to nutne znamenať správnu voľbu, čo sa týka chudnutia. Obsahuje totiž priveľa sacharidov, ktoré Vás síce nasýtia, no zároveň sa budete cítiť viac unavení a budete mať väčšiu chuť na maškrtenie. Namiesto sacharidov, konzumujte jedlá s vyšším obsahom bielkovín a vlákniny. Vlákninu telo trávi dlhšie a preto pocit hladu budete mať neskôr a zároveň bielkoviny budú dodávať telu potrebnú energiu. Mali by ste zjesť aspoň 10 gramov vlákniny a 15 gramov bielkovín.

2. poznajte presnú nutričnú hodnotu jedál

Všetci dobre vieme, že pri chudnutí platí jednoduchá matematická rovnica, kedy energetický príjem kalórií musí byť menší ako energetický výdaj. Ak práve neabsolvujete našu proteínovú diétu PROTISSIMO, kedy nemusíte počítať žiadne kalórie, mali by ste ich počítať v prípade bežnej konzumácie jedál, aby ste predišli nárastu Vašej hmotnosti. Nie všetky zdravé potraviny majú aj nízky obsah kalórií a preto by ste mali presne vedieť ich číselnú hodnotu. Ak neviete ako ich zistiť, stačí vo vyhľadávači zadať konkrétnu potravinu, prípadne pozrieť obal alebo používať recepty, ktoré obsahujú aj nutričnú hodnotu samotného jedla.

3. otvorte obedár a tešte sa z jedla, ktoré ste si pripravili

Pri príprave jedla zvažujeme viaceré faktory. Jedlo musí mať nízky obsah kalórií, musí byť zdravé a taktiež musí dobre chutiť. Vtedy sa cítime spokojní. No môžete mať dobrý úmysel, keď si pripravíte šalát, ale keď ho nemáte radi, Vaše chuťové poháriky budú robiť všetko preto, aby Vás nabádali k iným a určite nezdravým jedlám. Zamyslite sa nad tým, aké kombinácie surovín by vytvorili jedlo s vyššie uvedenými pozitívnymi faktormi a ktoré by ste si vedeli vychutnať s pocitom dokonalého uspokojenia.

Prinášame Vám niekoľko tipov na obedy, ktoré obsahujú všetky 3 vyššie spomenuté faktory.

Do obedára si môžete zbaliť tieto potraviny, pomáhajúce pri chudnutí:

  • šalát
  • hrozno (pre vyšší príjem vlákniny)
  • cícer (pre vyšší príjem bielkovín)
  • slnečnicové jadierka (pre vyšší príjem bielkovín)
  • nakrájané jablko (pre vyšší príjem vlákniny)

Ak si viete predstaviť konzumovať raz za čas aj vegánsku stravu, tak Váš vegánsky šalát môže byť zložený z týchto potravín:

  • 2 šálky špenátu: 14 kalórií, 0,2 gramy vlákniny, 0,3 gramy bielkovín
  • 10 koliečok mrkvy: 12 kalórií, 0,8 gramov vlákniny, 0,3 gramov bielkovín
  • 5 cherry paradajok: 15 kalórií, 1 gram vlákniny, 0,7 gramov bielkovín
  • 1/2 šálky cíceru: 130 kalórií, 5 gramov vlákniny, 7 gramov bielkovín
  • 8 bobúľ hrozna: 27 kalórií, 0,4 gramy vlákniny, 0,3 gramy bielkovín
  • 1/2 lyžice slnečnicových jadierok: 23 kalórií, 0,4 gramy vlákniny, 0,8 gramov bielkovín

Celkom: 221 kalórií, 7,8 gramov vlákniny, 9,4 gramov bielkovín

Ak by ste radšej obedovali ovocie, môžete si pozrieť prehľad
ovocia s nízkym obsahom sacharidov tu.

V prípade, ak Vás zaujíma kalorická hodnota jedál a klasických potravín, nájdete ich tu.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Ako schudnúť a čo by mal Váš obedár obsahovať
Názov článku
Ako schudnúť a čo by mal Váš obedár obsahovať
Popis
Možno sa cítite hrdí na seba, že si do práce nosievate obed z domu, no Váš obedár s potravinami nemusí vždy obsahovať až tak zdravé jedlo, ako si myslíte. Domáce jedlo by malo byť zdravšie ako jedlo z reštaurácie, no nie vždy to musí byť pravidlom a automaticky fungujúcim kľúčom k úspešnému chudnutiu. Ak chcete schudnúť a správne si pripraviť obed, nasledujte tieto tipy
Autor

Tagy:, ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár