Ako schudnúť, aby sa JOJO efekt nedostavil!

Chudnutie rozhodne nepatrí medzi ľahké etapy v živote človeka trpiaceho nadváhou alebo obezitou, pretože vyžaduje veľa disciplíny, zmenu životného štýlu a hlavne zmenu stravovania. No z druhej strany nemusí byť ani také náročné, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Naši klienti prechádzajú diétnym programom PROTISSIMO postupne, s chutnými a kvalitnými jedlami a za odbornej podpory mojich kolegov lekárov, ktorí ich vedú a motivujú tým správnym smerom. Proces zmeny zlého životného štýlu a návykov je dlhodobý, no výsledky sa dostavia po pár mesiacoch a bývajú trvalé.

Ak nepatríte medzi našich klientov, je pre Vás o niečo ťažšie absolvovať redukciu hmotnosti, pretože práve odborné poradenstvo a pravidelné merania sú jednými z nevyhnutných predpokladov trvalého úspechu. Ak by ste však chceli absolvovať chudnutie s niektorým z mojich kolegov, stačí ak vyplníte formulár nižšie alebo nás môžete kontaktovať prostrednítvom našich kontaktov. Ak sa rozhodnete redukovať hmotnosť “laicky, v pohodlí domova”, prinášame Vám niekoľko tipov, ktoré Vám pri chudnutí môžu pomôcť :)

Ako schudnúť bez jojo efektu

Ako schudnúť, aby sa JOJO efekt nedostavil?

1. Vždy začnite stravovanie pohárom čistej vody

Ľudia si často neuvedomujú, že obsah žalúdka je daný. Každý ho má inak objemný, no vždy sa môžete držať pravidla, nami často spomínaného, a to spojených dvoch dlaní dokopy, ako keby ste sa z nich chceli napiť. Tento objem je približne aj veľkosťou Vášho žalúdku. Voda Vám pred konzumáciou jedla pomôže zostať hydratovanými a pomôže Vám rýchlejšie si uvedomiť, že ste plní, a že nemusíte už viac jedla prijať. Týmto jednoduchým “trikom” predídete prejedaniu sa.

 

2.  Zabudnite na drezingy a kompóty

V drezingoch aj keď doma vyrobených býva často potravina, ktorá nie je ideálna pri chudnutí a udržiavaní hmotnosti. Vynechanie drezingu Vám môže ušetriť až 80 kalórií, ktoré by ste inak zaradili medzi Váš celkový denný príjem. Čo sa týka kompótov siahnite radšej po čerstvom ovocí ako tom z plechovky. Nepoznám ani jednu plechovku sladkého kompótu, do ktorého by producenti z potravinárskeho priemyslu nepridávali cukor alebo jeho nezdravú “odrodu”….

 

3. Doprajte si dezert

Teraz si poviete, hmm, dezert? Pri chudnutí? Áno, ale zrejme nie taký ako očakávate. Siahnite po kúsku tmavej aspoň 70% čokolády alebo po niektorej sladkosti z PROTISSIMO, pri ktorých sa nemusíte báť priberania. Sladké dezerty a tyčinky PROTISSIMO sú vhodné nielen počas chudnutia, ale aj ako zdravý snack :) Klasické sladké dezerty obsahujú veľa cukru, ktorý vôbec nepotrebujete k svojmu životu. Čím viac ho zkonzumujete o to viac Vás aktivuje k ďalšiemu mlsaniu. Predíďte tejto situácii a doprajte si radšej zdravú dobrotu.

 

4. Dávajte pozor na veľkosť porcie

Ako som spomenul vyššie, človek nepotrebuje zjesť viac ako je veľkosť jeho žalúdku. Preto dávajte pozor na veľkosť porcie. Chutné jedlo je príjemným pohľadeným “duše”, ale netreba to s ním preháňať. Žiadne duply pri chudnutí neprichádzajú do úvahy! Akonáhle začnete kontrolovať veľkosť porcií a ich kalorickú hodnotu, verte či nie, po čase zistíte a podvedomo zaradíte túto činnosť do bežného fungovania. Veľkosť porcie a jej kalorická hodnota sú jednými z kľúčových faktorov úspechu pri udržiavaní hmotnosti a rovnako aj pri redukcii.

 

5. Hýbte sa viac

Hovoríte si, že Vás nebaví bicyklovanie alebo behanie? Zvoľte iný druh športu či pohybovej aktivity. Nikde nie je napísané, že musíte športovať do odpadnutia. Všetko treba s mierou, ale v tomto prípade hlavne pravidelne! Stačí urobiť zopár menších úprav v živote a hneď budete mať viac fyzickej aktivity. Chodíte do kancelárie na 11 poschodie výťahom? Naučte sa chodiť pešo. Rovnako zaraďte nákup v obchode bez auta, choďte pešo, kolobežkou, bicyklom, len sa hýbte!

 

6. Nepite prázdne kalórie

Jednou z najväčších chýb, ktoré ľudia robia a neuvedomujú si následky je konzumácia sladených nápojov. Tieto sladené nápoje obsahujú zbytočné kalórie, ktoré sa rýchlo pripočítavajú k Vášmu dennému príjmu, ale Vy ich nepotrebujete. Stačí si dať vodu s citrónom a tá Vám uhasí smäd dokonale. Napriek tomu potrebujete sladký nápoj a neviete bez neho vydržať? Žiaden problém, pridajte do vody s citrónom nejaké iné ovocie, napríklad jahody, maliny, čučoriedky… Tipy na osviežujúce nápoje nájdete tu.

 

7. Nebuďte príliš dlho hladní

Nikto z nás nemá rád hladovanie a stravovanie sa 1 krát za deň v domnení, že schudnete nie je vôbec ideálny prístup. Týmto len spomalíte metabolizmus a aj z toho mála čo zjete si telo vytvorí zásoby v podobe tukov na “horšie časy”, kedy bude potrebovať energiu na svoj chod. Stravujte sa preto viackrát denne a s menšími porciami! Predídete tak “vyhrávaniu” v žalúdku a potrebe si niečo len tak mlsnúť. Práve pri pociťovaní takéhoto hladu máme najvyššiu tendenciu siahať po nezdravých a zbytočne kalorických pokrmoch!

 

8. Vysoko proteínová desiata a olovrant

Na desiatu a olovrant nemusíte zjesť porciu, akú si dávate na raňajky, obed alebo večeru! Za to skúste desiatu a olovrant pripravovať tak, aby boli bohaté na proteíny a taktiež vlákninu. Skonzumujete tak menej kalórií, ale takéto jedlá Vám pomôžu dlhšie zostať sýtymi!

 

9. Večerajte 2 hodiny pred spánkom

Každý z nás vie, že by pred spánkom nemal aspoň 2 hodiny jesť hlavné jedlo. Je to preto, lebo ľudské telo nevie tak rýchlo stráviť prijatú potravu a po jej konzumácii naberá energiu. V prípade nedodržiavania tohto intervalu často dochádza k zlému, prerušovanému spánku a zlému zaspávaniu. Z druhej strany nemajte 5 hodinový rozdiel medzi večerou a odchodom do postele, lebo zaiste Vás “prepadne” hlad po nejakej dobrote z chladničky či potravinovej skrine.

 

10. Doprajte si kvalitný spánok

Kvalitný spánok bez stresu a nervozity na kvalitnom matraci je k nezaplateniu. Pri chudnutí o to viac!

 

11. Nekupujte “junk food”

Posledným našim tipom je úplná eliminácia nákupu “junk food”, teda potravín, ktoré nemajú žiadnu výživovú hodnotu, no obsahujú nespočetné množstvo kalórií. Takými potravinami sú čipsy, čokolády, cukríky… Zoznam by sme napísali nekonečný!

 

Treba si uvedomiť, že dodržiavaním týchto tipov budete minimálne na pol ceste k dosiahnutiu svojho úspechu. Držím palce a v prípade potreby pridajte komentár, aké sú Vaše tipy na úspech.

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Ako schudnúť, aby sa JOJO efekt nedostavil!
Názov článku
Ako schudnúť, aby sa JOJO efekt nedostavil!
Autor

Tagy:, , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár