Ako Vám glykemický index pomôže s chudnutím

V decembri, teda pred a počas vianočných sviatkov by ste nemali mať obavy z tukov, ale skôr z rafinovaných sacharidov. Tie predstavujú omnoho väčšie riziko. Vyskytujú sa totiž vo výrazne vyššej miere v domácnostiach v podobe rôznych dobrôt… V prípade, že nechcete zväčšovať Vaše chute na sladké, mali by ste konzumovať potraviny, ktoré majú malý GI – glykemický index. Potraviny s vysokým glykemickým indexom spôsobujú prudký nárast cukru v krvi a Vy budete mať väčšiu túžbu po sladkom, rovnako ako pri inzulíne, keď sa zníži hladina glukózy.

Glykemický index

Každá potravina má priradené vlastné číslo glykemického indexu od 1 po 100. Všeobecne potraviny od 1 po 55 GI sú považované za potraviny s nízkym glykemickým indexom, potraviny s 56 až 69 GI za potraviny so stredným glykemickým indexom a potraviny so 70 až 100 GI za potraviny s vysokým glykemickým indexom. Aby ste presne vedeli, ktoré potraviny patria do ktorej z vyššie spomenutých skupín, pripravili sme pre Vás prehľadnú tabuľku. Ak budete poznať presné čísla GI, zabezpečíte tak sebe múdrejšie rozhodnutia čo sa týkajú výberu jednotlivých jedál.

Tabuľka potravín s glykemickým indexom

Potravina  GI  % glykemický príjem na 1 porciu
Bageta biela 95 15
Banán 62 16
Broskyňa 42 5
Celozrnný chlieb 71 9
Coca cola 63 16
Ďatle 42 18
Fanta 68 23
Grahamové sušienky 74 14
Grep 25 3
Hrášok 51 4
Hrozienka 64 28
Hrozno 59 11
Hruška 38 4
Jablko 39 6
Jablkový džús nesladený 44 30
Med 61 12
Melón 72 4
Mlieko plnotučné 41 5
Mlieko nízkotučné 32 4
Mrkva 35 2
Müesli 66 16
Ovsené vločky 55 13
Paštrnák 52 4
Pomaranč 40 4
Pomarančový džús nesladený 50 12
Popcorn obyčajný 55 6
Rajčina 70 22
Ryža biela 89 43
Ryža hnedá 50 16
Sušienka 64 10
Špageti biele uvarené 46 22
Špageti celozrnné uvarené 42 17
Tortila kukuričná 52 12
Tortila pšeničná 30 8
Zemiak sladký 54 20
Zmrzlina 57 6

 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Ako Vám glykemický index pomôže s chudnutím
Názov článku
Ako Vám glykemický index pomôže s chudnutím
Popis
V prípade, že nechcete zväčšovať Vaše chute na sladké, mali by ste konzumovať potraviny, ktoré majú malý GI - glykemický index. Potraviny s vysokým glykemickým indexom spôsobujú prudký nárast cukru v krvi a Vy budete mať väčšiu túžbu po sladkom, rovnako ako pri inzulíne, keď sa zníži hladina glukózy.
Autor

Tagy:, , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár