Ako zastaviť prejedanie sa?

Keď ste hladní, tak sa najete a keď ste sýti, tak prestanete. Toto jednoduché pravidlo by malo platiť vždy, dáva to zmysel. Ale, ak je pre Vás ťažké ho dodržiavať, zrejme sa prejedáte. Väčšinou sa to stáva v prípade, keď je jedlo ozaj chutné a Vy si poviete: “však ešte si naložím”. No práve porcia jedla navyše, je mimo Vašu kontrolu.

Často sa to stáva v reštauráciách, hlavne typu “all you can eat”, kedy si na veľký tanier naložíte jedlo nie raz, dva krát, ale často aj tri a viac krát! Lenže neuvedomujúc si tento fakt, si doprajete nielen viac chutného jedla, ale aj o to viac kalórií, ako by ste mali.

Fazuľový šalát

Ak sa chcete vyvarovať prejedaniu sa, máme niekoľko tipov, ako sa mu úspešne vyhnúť:

  • Vychutnajte si prvé sústa. Najviac nám chutí jedlo na začiatku jeho konzumácie, kedy si ho vieme najviac vychutnať, pretože naše chuťové poháriky sú vtedy najviac citlivé. To dá dostatočný čas Vášmu mozgu, aby vysielalo signál do akej miery ste sýti.
  •  Jedzte pomaly. Všetci dobre vieme, že žalúdku trvá približne 20 minút, kým vyšle signál do mozgu, že sme sýti. Rýchlym “nahádzaním” jedla do seba zjeme oveľa viac, pretože rýchlosť informácie zo žalúdka do mozgu neurýchlime nijako. A už keď cítime sýtosť, späť sa to množstvo skonzumovaného jedla vrátiť späť nedá.
  • Jedzte z menších tanierov a misiek. Pri veľkých tanieroch sa ťažšie určuje veľkosť porcie. Menšie taniere znamenajú menšie porcie!

Kuracie placky

  • Keď jete, tak iba jedzte! Nejedzte pri pozeraní televízora, čítaní novín alebo knihy, či chatovaní s kamarátmi na sociálnych sieťach alebo iných aktivitách. Vaša pozornosť nie je sústredená na jedlo, ale na iné činnosti a vtedy máte tendenciu zjesť oveľa viac, ako by ste potrebovali a mali.
  • Jedzte vyváženú stravu. Treba jesť potraviny, ktoré majú dostatok vlákniny, bielkovín a vitamínov, čím jednoznačne viac uspokojíte svoje telo a nebudete tak rýchlo pociťovať hlad.
  • Jedzte potraviny, z ktorých sa vážne tešíte a ktoré Vám naozaj chutia.
  • Keď sa stravujete v reštaurácii, objednajte si menšiu porciu, ako zvyčajne. Prípadne si rozdelte dezert s priateľmi alebo si polovicu jedla dajte vopred zabaliť.
  • Pri jedle s priateľmi v reštaurácii komunikujte. Takto si doprajete väčšie pauzy medzi jednotlivými sústami a tým lepšie budete vedieť reagovať na signál sýtosti z mozgu.

 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Ako zastaviť prejedanie sa?
Názov článku
Ako zastaviť prejedanie sa?
Popis
Keď ste hladní, tak sa najete a keď ste sýti, tak prestanete. Toto jednoduché pravidlo by malo platiť vždy, dáva to zmysel. Ale, ak je pre Vás ťažké ho dodržiavať, zrejme sa prejedáte. Väčšinou sa to stáva v prípade, keď je jedlo ozaj chutné a Vy si poviete: "však ešte si naložím". No práve porcia jedla navyše, je mimo Vašu kontrolu.
Autor

Tagy:, ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár