Áno, tieto tuky môžete zjesť

V skutočnosti nie všetky tuky sú pre náš organizmus zlé. Ak viete, ktoré potraviny obsahujú tie dobré tuky, prejaví sa to na Vašom zdraví. Na rozdiel od nasýtených tukov, mononenasýtené tuky pomáhajú znížiť LDL cholesterol (teda zlý cholesterol) a zároveň pomáhajú zvýšiť HDL cholesterol (teda ten dobrý). Tento HDL cholesterol podporuje celý rad funkcií pre naše telo a dodáva mu energiu.

5 potravín

Avokádo

Avokádo obsahuje mononenasýtené tuky, ktoré pomáhajú zlepšiť pamäť a predchádzať kardiovaskulárnym ochoreniam. Odporúčaná denná dávka mononenasýtených tukov je 65 gramov. Avokádo obsahuje až 1/3 tejto dávky, čo predstavuje približne 23 gramov.

Kokosový olej

Surový kokosový olej zvyšuje hladiny dobrého HDL cholesterolu. Využite zdravé výťažky z neho pre svoje zdravie.

Losos

Losos obsahuje veľké množstvo Omega 3 mastných kyselín a bielkovín. Nemusíte ho jesť každý deň, stačí si ho dopriať pravidelne 1-2 krát do týždňa a prinesie Vám blahodárne účinky na zdravie. Ak nie ste veľkým fanúšikom vareného či pečeného lososa, dajte šancu lososovému sushi, prípadne tomu údenému.

Olivový olej

Pridajte zdravé tuky aj do Vášho šalátu použitím olivového oleja. Ten obsahuje veľa vitamínu A a E, chlorofyl a dokonca aj horčík. Vďaka vyššiemu obsahu mononenasýtených tukov znižuje práve zlý LDL cholesterol a riziko kardiovaskulárnych ochorení.

Vlašské orechy

Vlašské orechy sú vynikajúcim zdrojom Omega 3 mastných kyselín s protizápalovými účinkami. Okrem znižovania LDL cholesterolu, sú dobrým zdrojom bielkovín, vlákniny, vitamínu E, horčíka, zinku, draslíka, riboflavínu a selénu.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Áno, tieto tuky môžete zjesť
Názov článku
Áno, tieto tuky môžete zjesť
Popis
V skutočnosti nie všetky tuky sú pre náš organizmus zlé. Ak viete, ktoré potraviny obsahujú tie dobré tuky, prejaví sa to na Vašom zdraví. Na rozdiel od nasýtených tukov, mononenasýtené tuky pomáhajú znížiť LDL cholesterol (teda zlý cholesterol) a zároveň pomáhajú zvýšiť HDL cholesterol (teda ten dobrý). Tento HDL cholesterol podporuje celý rad funkcií pre naše telo a dodáva mu energiu.
Autor

Tagy:, , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár