Jedzte ryby a budete zdravší!

Každý z nás vie, že ryby sú pre náš organizmus veľmi zdravé a prospešné. Obsahujú množstvo dôležitých nutrientov, akými sú proteíny a vitamín D. Sú vynikajúcim zdrojom omega 3 mastných kyselín, ktoré potrebujeme na správne fungovanie organizmu a mozgu. Právom teda patria medzi najzdravšie potraviny na svete!

Ryba a zdravie

Jedzte ryby a budete zdravší!

Ak sa pýtate, aké ryby by ste mali konzumovať, môžeme všeobecne povedať, že všetky. Ryby totiž obsahujú množstvo nutrientov, ktoré väčšine ľuďom chýbajú v dostatočnom množstve.

Okrem vysoko kvalitných proteínov, vitamínov a minerálov obsahujú ryby aj jód a vyššie spomenuté omega 3 mastné kyseliny. Tie sú nevyhnutné pre správne fungovanie mozgu a organizmu a pomáhajú redukovať riziko mnohých ochorení! Odporúčame Vám preto dostatočnú konzumáciu rýb, najlepšie 1 až 2 krát do týždňa.

 

Ryby znižujú riziko srdcového infarktu a mŕtvice

Srdcový infarkt a mŕtvica patria medzi najčastejšie príčiny predčasnej smrti. Aby ste týmto ochoreniam predchádzali zvýšte konzumáciu rýb a zabezpečte si pevnejšie zdravie.

Ľudia, ktorí pravidelne konzumujú ryby majú menšie riziko infarktu a mŕtvice. Na štúdii, ktorú absolvovalo 40.000 mužov, a ktorí pravidelne konzmovali 1 alebo viac porcií rýb za týždeň, mali až o 15 % nižšie riziko srdcovo-cievneho ochorenia!

Vedci sa domnievajú, že konzumácia “tučnejších” rýb je pre náš organizmus osožnejšia práve vďaka vyššiemu obsahu omega 3 mastných kyselín.

 

Ryby obsahujú nutrienty, ktoré sú nevyhnutné počas vývoja

Omega 3 mastné kyseliny sú absolútne nevyhnutné pre rast a vývoj človeka. Z tohto dôvodu je veľmi odporúčané, aby matky, ktoré sú tehotné a ktoré dojčia svoje deti, konzumovali dostatočné množstvo omega 3. Čo sa týka tehotných žien, odporúčame v prípade konzumácie rýb skôr ryby ako losos, pstruh a sardinky a zároveň však nie viac ako 340 g za týždeň.

Určite viete, že by sa tehotné ženy mali vyhýbať surovým a tepelne neupravovaným rybám (vrátane sushi), pretože môžu obsahovať mikroorganizmy, ktoré môžu poškodiť plod.

 

Konzumácia rýb spomaľuje starnutie

Jedným z dôsledkov starnutia je fakt, že funkcia mozgu sa často zhoršuje. Je to normálne, že starneme a funkcia mozgu sa spomaľuje, ale môže to viesť až k ochoreniam ako je Alzheimerova choroba a to už normálne nie je.

Ľudia, ktorí pravidelne konzumujú ryby majú viac šedej hmoty v centrách mozgu, ktoré regulujú emócie a pamäť a tým spomaľujú starnutie.

 

Ryby môžu chrániť pred depresiami

Depresia je vážna mentálna porucha. Je charakterizovaná smutnou náladou, nervozitou, nízkou energiou a zníženým záujmom o život a aktivity okolo seba.

Hoci depresie nie sú tak často v rozpravách ako to je v prípade srdcovo-cievnych ochorení, napriek tomu patria k najviac sa vyskytujúcim ochoreniam dnešnej doby.

Štúdie preukázali, že ľudia pravidelne konzumujúci ryby trpia menej depresiami.

Šťastnejší ľudia majú oveľa kvalitnejší a dlhší život, ako ľudia s depresiami.

 

Ryby sú skvelým zdrojom vitamínu D

Ryby a rybie výrobky sú najlepšími potravinovými zdrojmi vitamínu D. Ryby ako losos a sleď obsahujú najvyššie množstvá vitamínu D.

Jedna porcia lososa obsahuje 100 % odporúčanej dennej dávky ODD vitamínu D. Treščia pečeň dokonca obsahuje až 200 % ODD a to iba v jedinej polievkovej lyžici.

 

Ryby znižujú riziko autoimunitných ochorení

Ryby znižujú riziko autoimunitných ochorení, vrátane cukrovky 1. typu. V prípade diabetu 1, imunitný systém útočí na bunky produkujúce inzulín v pankrease.

Konzumáciou rybieho oleja sa spája nižšie riziko práve diabetu 1 u detí.

 

Ryby pomáhajú v boji proti astme u detí

Astma je ochorenie charakterizované chronickým zápalom dýchacích ciest. Žiaľ v posledných dekádach sme zaznamenali dramatický nárast ľudí trpiacich astmou. Štúdie však preukázali pozitívne účinky konzumácie rýb aj v boji proti tomuto ochoreniu.

Konzumácia rýb znižuje riziko astmy u detí až o 24%, ale v prípade dospelých sa toto zníženie rizika nepotvrdilo.

 

Ryby môžu pomôcť ochrániť Váš zrak

Pravidelná konzumácia rýb Vám môže pomôcť ochrániť zrak v neskoršom veku života. V prípade pravidelnej konzumácie rýb sa zníži riziko makulárnej degenerácie u žien až o 42 %.

 

Ryby zlepšujú kvalitu spánku

V 6 mesačnej štúdii, ktorej sa zúčastnilo 95 mužov v strednom veku, viedla pravidelná konzumácia lososa 3 krát týždenne k zlepšeniu spánku a aj energie počas dňa. Vedci sa domnievajú, že výsledky priniesol práve obsah vitamínu D v rybe.

 

Ryby úžasne chutia a ľahko sa pripravujú

Posledným našim bodom nie je zdravotný benefit samotnej ryby, ale je veľmi dôležitý. Je to fakt, že ryba je vynikajúca a jednoducho sa pripravuje.

Konzumácia rýb sa dá jednoducho začleniť aj do diétneho režimu.

Čiže šup šup, kúpiť chutné a čerstvé rybičky a zajtra na obed alebo na večeru si dopriať prvú porciu, ktorá bude odrazovým mostíkom pre pravidelnejšiu konzumáciu tejto zdravej potravy pre Váš organizmus :)

 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Dátum recenzie
Chudnutie s PROTISSIMO
Jedzte ryby a budete zdravší!
Hodnotenie autora
51star1star1star1star1star

Tagy:, , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár