Ketogénna proteínová diéta PROTISSIMO

Ketogénna proteínová diéta PROTISSIMO

Podstata: V priebehu vysokoproteínovej diéty PROTISSIMO sa v organizme vytvárajú tzv. ketolátky, ktoré sú energeticky veľmi bohaté a majú rad ďalších účinkov. Sú alternatívnym energetickým zdrojom pre mozog, zabraňujú pociťovaniu hladu a majú aj mierne euforizujúci účinok. Hyperproteínová strava sa zároveň spolupodieľa na ochrane svalového tkaniva ako zdroja energie. Súčasný znížený prísun sacharidov vedie k aktivácii odbúravania tukového tkaniva v dôsledku zníženej hladiny inzulínu v krvi. Výsledkom toho metabolického nastavenia je dobre chránené svalstvo a redukcia hmotnosti výlučne na úkor tukového tkaniva.

Tento dokument je možné stiahnuť aj v pdf tu.

1. fáza ketogénnej proteínovej diéty: 20-30 dní

Raňajky: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + jeden nesladený teplý nápoj, káva, čaj, prípadne použiť na osladenie stéviu, alebo sladidlo pre diabetikov

Obed: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + zelenina: artičoky, cuketa, čakanka, zelené fazuľky, fenikel, baklažán, špargľa, brokolica, zeler, hríby, kapusta, kel, karfiol, uhorka, reďkovka, špenát, šalát, pór, paradajka max. 1 denne, rukola, žerucha, tekvica, sójové a ďalšie výhonky (obilné klíčky, šošovica).

Olovrant: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO®

Večera: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + zelenina zo zoznamu vyššie

Z prvej fázy sú niektoré produkty vylúčené (všetky sladké tyčinky (okrem karamelovej a malinovej), vafle, brownies) a niektoré možno konzumovať s obmedzením (bolonské špagety, zemiaky s mäsom, chilli fazuľky – max. 1x za deň, každý druhý deň).

Počas trvania redukčného programu, najmä počas 1. fázy, je nevyhnutné suplementovať minerály v podobe výživových doplnkov – K (draslík) – tento minerál je nevyhnutné suplementovať počas trvania celého redukčného programu v dávke 230 mg 3x denne v 1. fáze, 2x denne v 2. fáze a 1x denne v 3. fáze. Ostatné minerály ako Na (sodík), Mg (horčík) je potrebné dodávať najmä ak sa v priebehu diéty objavia nejaké ťažkosti. Sodík je dostatočne zastúpený v slaných príchutiach, horčík v listovej zelenine, čiže s ich nedostatkom by problém byť nemal. Ca (vápnik) je tiež počas trvania diéty vhodné dopĺňať vo forme kapslí. Dávkovanie je rovnaké ako pri draslíku. Rovnako je vhodné dopĺňať vitamíny a omega kyseliny v podobe výživových doplnkov.

 

2. fáza ketogénnej proteínovej diéty : 40-60 dní

Raňajky: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + jeden nesladený teplý nápoj, káva, čaj, prípadne použiť na osladenie stéviu, alebo sladidlo pre diabetikov

Obed: 1 „pravé“ jedlo bohaté na živočíšne alebo rastlinné proteíny: jahňacie, baranie stehno 100g, kuracie morčacie, králičie mäso bez kože 150g, kuracia, kačacia pečienka 100g, prírodný teľací rezeň (dobre prepečený), 150g rýb. Z diéty sú vylúčené v tejto fáze všetky druhy príliš tučného mäsa (losos, tuniak, bravčové, kačka). Spôsob prípravy: varené, varené v pare, opečené na panvici.
Mäso možno nahradiť výrobkami zo sóje – sójové mäso, tofu, tiež možno konzumovať vajcia (max 1ks za deň) + zelenina uvedená v popise 1. fázy

Olovrant: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO®

Večera: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + povolené druhy zeleniny

Piť možno iba nesladený čaj, kávu (prípadne osladený stéviou, alebo sladidlom pre diabetikov) a nesýtenú minerálku 1,5l

Produkty PROTISSIMO, ktoré sú zakázané v 1. fáze, možno konzumovať počas 2. fázy (ideálne až od druhej polovice) v množstve max. 1x za deň. Produkty, ktoré bolo možné počas prvej fázy konzumovať s obmedzením, možno od začiatku druhej fázy konzumovať 1x za deň.

 

3. fáza ketogénnej proteínovej diéty : 80-120 dní

Raňajky: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + jeden nesladený teplý nápoj, káva, čaj, prípadne použiť na osladenie stéviu, alebo sladidlo pre diabetikov

Desiata: 1 kus ovocia (¼ ananásu, ½ melónu, manga, grapefruitu, 1 jablko, 1 hruška, 1 pomaranč, 2 marhule, 2 kivi, 150 g jahôd, ríbezlí, borievok), alebo 1 nízkotučný jogurt

Obed: 1 „pravé“ jedlo z rozšíreného zoznamu (oproti druhej fáze možno konzumovať: steak z lososa 100g, steak z tuniaka 100g, šťuka, kapor, morské plody) + zelenina z rozšíreného zoznamu (oproti druhej fáze možno konzumovať: paradajky max 2 denne, cibuľa, cesnak, paprika max 1 denne, kaleráb max 1 denne, 5 ks olív do šalátu, semienka dyňové, slnečnicové max 1 čajová lyžička na dochutenie šalátov)

Olovrant: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO®

Večera: 1 „pravé“ jedlo z 2. fázy + 1 príloha bohatá na sacharidy ( príklady povolených príloh: kopček ryže alebo strukovín, 2 ks zemiakov, 2 ks celozrnného chleba)

Obed a večeru je možné vzájomne zameniť (obed – 1 pravé jedlo + zelenina, večera – 1 pravé jedlo + príloha a naopak)

V tretej fáze možno konzumovať pravidelne proteínové tyčinky PROTISSIMO (max 1 za deň) ako náhrada jedného proteínového jedla PROTISSIMO

V 3. fáze možno vypiť 2 dl kvalitného vína alebo 1 malé pivo avšak max 2x týždenne. Tvrdý alkohol je úplne zakázaný v priebehu celej diéty.

 

4. fáza ketogénnej proteínovej diéty : možno dodržiavať trvale v rámci nových stravovacích návykov

Raňajky: 1 proteínové jedlo PROTISSIMO® + jeden nesladený teplý nápoj, káva, čaj, prípadne použiť na osladenie stéviu, alebo sladidlo pre diabetikov

Desiata: 1 kus ovocia zo zoznamu vyššie, alebo 1 nízkotučný jogurt

Obed: 1 „pravé“ diétne jedlo bez obmedzenia, avšak detskú porciu + zelenina bez obmedzenia alebo príloha v detskej porcii

Olovrant: 1 proteínová tyčinka PROTISSIMO® alebo 1 ks ovocia

Večera: 1 „pravé“ diétne jedlo bez obmedzenia, avšak detskú porciu + zelenina bez obmedzenia alebo príloha v detskej porcii
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Ketogénna proteínová diéta PROTISSIMO
Názov článku
Ketogénna proteínová diéta PROTISSIMO
Popis
Z vysoko kvalitných bielkovín prijatých vo forme proteínových jedál PROTISSIMO® sa v organizme vytvárajú tzv. ketolátky, ktoré sú energeticky veľmi bohaté a majú rad ďalších účinkov. Sú alternatívnym energetickým zdrojom pre mozog, zabraňujú pociťovaniu hladu a majú aj mierne euforizujúci účinok. Hyperproteínová strava sa zároveň spolu podieľa na ochrane svalového tkaniva ako zdroja energie.
Autor

Tagy:, , , , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár