Koľko vypiť tekutín a cvičiť. Koľko vypiť pred cvičením, koľko vypiť počas cvičenia a koľko vypiť po cvičení

Väčšina ľudí vie, že treba dopĺňať tekutiny po samotnom cvičení, ale už menej ľudí si uvedomuje, že veľmi dôležité je prijať dostatok tekutín pred a aj počas cvičenia, aby boli dostatočne hydratovaní počas celej doby. Dehydratácia môže spôsobovať závraty, bolesti hlavy, únavu a kŕče, a svaly môžete cítiť ako keby boli z olova.

Motivácia

Dostatočne hydratovaní budete mať viac energie a budete sa cítiť lepšie, Vaše srdce nemusí potom tak intenzívne pracovať, aby dostatočne okysličovalo krv do svalov, čiže budete vládať dlhšie a budete môcť cvičiť viac. Aby ste aj Vy boli dostatočne hydratovaní, prinášame Vám niekoľko tipov ako zvýšiť Váš výkon a ako sa vyvarovať dehydratácii:

Koľko vypiť tekutín pred cvičením

Pred cvičením vypite okolo pol litra vody aspoň hodinu až dve pred cvičením. Ďalší pol liter vody si dajte 15 minút pred samotným cvičením.

Koľko vypiť tekutín počas cvičenia

Počas cvičenia pite každých 15 minút približne 150 ml vody. Ak cvičíte viac ako hodinu a cvičíte vo vyšších teplotách, doprajte si aj nápoj na doplnenie elektrolytov.

Koľko vypiť tekutín po cvičení

Odporúčame sa vážiť pred a po cvičení. Na každé stratené pol kilo vody vypite pol litra vody. Druhým spôsobom ako zistiť dostatočnú hydratáciu je ísť na malú potrebu. Ak je moč slabo sfarbený, až číri biely, tak ste dostatočne hydratovaní. Ak je žltý, až tmavý, máte málo tekutín a ste dehydratovaní. Týmto jednoduchým testom zistíte rýchlo a účinne, koľko musíte vypiť počas ďalšieho tréningu oproti tomuto poslednému :)

Z druhej strany určite nechcete zbytočne veľa tekutín vypiť, aby ste si nespôsobili nadmernú hydratáciu, stav zvaný hyponatrémia, kedy hladiny sodíka nebezpečne klesnú. To, že ste pili až príliš zistíte tým, že Vaša hmotnosť po tréningu bude vyššia a teda, že ste “pribrali”.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Koľko vypiť tekutín a cvičiť?
Názov článku
Koľko vypiť tekutín a cvičiť?
Popis
Dostatočne hydratovaní budete mať viac energie a budete sa cítiť lepšie, Vaše srdce nemusí potom tak intenzívne pracovať, aby dostatočne okysličovalo krv do svalov, čiže budete vládať dlhšie a budete môcť cvičiť viac. Aby ste aj Vy boli dostatočne hydratovaní, prinášame Vám niekoľko tipov ako zvýšiť Váš výkon a ako sa vyvarovať dehydratácii
Autor

Tagy:, , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár