Myslíte, že je dobré vynechávať jedlo pred cvičením?

Predstavte si túto situáciu… Ráno Vám zazvoní budík a Vy ho ešte niekoľko krát vypnete, kým vstanete. Zrejme častý scenár pre mnohých ľudí. Kým vstanete a preberiete sa takýmto tempom, uvedomíte si, že sa nestíhate najesť, raňajky stráviť, zacvičiť si a ešte k tomu prísť do práce včas. Vzniká tu situácia, či vynechať ranné cvičenie alebo ísť cvičiť no vynechať raňajky?  Prípadne sa aj naraňajkujete, ale priamo v posilňovni sa Vám jedlo točí v bruchu, ako keby ste boli na kolotoči. Čo robiť v takejto situácii?

Cvičenie ženy

Cvičenie na prázdny žalúdok robia väčšinou tí, ktorí s cvičením iba začínajú. Je to začiatočnícka chyba. Zas iní sa mylne domnievajú, že je potrebné mať plný žalúdok a hor sa do cvičenia. Opak je pravdou, resp. pravda je úplne niekde inde. Hrsť čerešní, krajec chleba alebo 1/2 šálky ovsených vločiek sú dostatočným zdrojom paliva, ktoré potrebujete pred ranným cvičením. Tieto potraviny sú ideálne pred cvičením, pretože sú ľahko stráviteľné, neobsahujú veľa tukov a ani bielkovín, ktoré práve naopak spomaľujú trávenie, ale zároveň poskytujú rýchlu energiu, ktorú potrebujete. A ešte navyše, tieto potraviny Vám pomôžu spáliť viac kalórií. Nielen tie, ktoré pred cvičením zjete, ale samozrejme aj tie, ktorých by ste sa radi zbavili.

V prípade, že neskonzumujete nič medzi večerou a ranným cvičením, Vaše telo použije uložený glykogén ako energiu a Vaše cvičenie budú sprevádzať mdloby.

Skúste si dopriať raňajky, ktoré obsahujú ovocie alebo zeleninu, bielkoviny a sacharidy (napr. v celozrnnom toaste). Ak už aj nestihnete raňajky pred cvičením, minimálne do 30 minút od ukončenia cvičenia by ste si ich mali dopriať, aby ste predišli hladovaniu počas celého dňa. Toto je ideálny čas, aby ste pomohli organizmu obnoviť a regenerovať svalovú hmotu. Ak sa obávate, že zjete viac kalórií, odpočítajte od svojich bežných raňajok to, čo ste zjedli pred cvičením. Ak ste zjedli 1/2 šálky ovsených vločiek pred cvičením, zjedzte už iba druhú polovicu šálky ovsených vločiek. Určite nie zas celú misku!

Na druhej strane, ak sa cítite zle v prípade, že si pred cvičením dáte malé raňajky, je v poriadku ich vynechať. Ale ak pociťujete mdloby a chýba Vám energia počas cvičenia, tak práve malé raňajky sú to, čo Vaše telo určite potrebuje na správne fungovanie.
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Tagy:, , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár