Prečo jesť viac proteínov?

Dôvodov, prečo jesť viac proteínov je niekoľko. Okrem toho, že bielkovinové diéty, akou je aj PROTISSIMO, prinášajú skvelé výsledky pri chudnutí, zlepšujú aj metabolické zdravie človeka.

Okrem týchto dvoch hlavných dôvodov, existuje ešte niekoľko, o ktorých by ste mali vedieť.

Sladké jedlá PROTISSIMO

 

Prečo jesť viac proteínov?

Proteíny redukujú apetít a hlad

Tri makronutrienty (tuky, sacharidy a proteíny) vplývajú na ľudský organizmus rôznymi spôsobmi. Štúdie, ktoré boli realizované rôznymi inštitúciami dospeli spoločne k záveru, že proteíny pomáhajú ľudskému organizmu dlhšie zostať sýtym a to aj pri konzumácii menšej porcie jedla.

Jedným z dôvodov prečo je tomu tak, je skutočnosť, že proteíny redukujú úroveň hormónu hladu ghrelínu.

V jednej zo štúdií boli zaznamenané úžasné výsledky. So zvýšenou konzumáciou proteínov o 15 až 30 % všetkých prijatých kalórií za deň, sa znížil aj celkový príjem o 441 kalórií na deň a to bez akéhokoľvek iného obmedzenia!

 

Proteíny pomáhajú rastu svalovej hmoty a sily

Proteíny budujú svalovú hmotu, čo by logicky malo viesť automaticky k ich nárastu. Ale nie je tomu úplne tak!

Dôvodom prečo to tak nemusí byť, je množstvo, ktoré skonzumujete za deň. Preto je aj proteínová diéta PROTISSIMO nastavená tak, aby ste každý deň prijali presné množstvo proteínov, ktoré nielen pomáha pri chudnutí, ale zároveň ochráni svaly pred ich úbytkom.

Pri redukcii hmotnosti je práve tento faktor veľmi dôležitý. Každým zredukovaným kilogramom pri bežnom chudnutí sa redukuje aj svalová hmota. Aby sa tomu predchádzalo je potrebné prijať dostatočné množstvo proteínov, ktoré svalovú hmotu ochránia.

Preto je aj naša diéta a redukcia hmotnosti taká účinná.

 

Proteíny sú dobré pre Vaše kosti

Mnohé štúdie preukázali pozitívne výsledky konzumácie proteínov pre zdravie kostí. Existujú mylné názory, že prílišná konzumácia proteínov je zlá pre naše zdravie, ale nie je tomu tak.

Ľudia, ktorí konzumujú viac proteínov robia dobre, pretože chránia svoje kosti a v starobe majú oveľa menšie riziko osteoporózy a fraktúr, ako tí, ktorí proteíny konzumujú minimálne.

Tento fakt je veľmi dôležitý hlavne pre ženy, aby znížili riziko osteoporózy po menopauze.

 

Proteíny redukujú chuť po mlsaní

Každý z nás pozná potrebu, niečo si len tak dať, aby sme uspokojili našu chuť po mlsaní. Tieto potreby však prichádzajú hlavne večer a niekedy odolať je ozaj ťažké.

Závislosť na sladkom a cukre je ako závislosť na cigaretách, alkohole alebo drogách. Ak ste na ne navyknutí, veľmi ťažko sa ich zbavuje.

Lenže chuť na mlsanie sa dá kontrolovať oveľa lepšie ako závislosť na vyššie spomenutých.

V prvom rade, už sme to opakovali veľa krát, treba prestať kupovať nezdravé potraviny (chipsy, čokolády, sladené nápoje…), v druhom rade ich úplne odstrániť z domácnosti, aby Vás nepokúšali a v poslednom, ale nie menej dôležitom rade je potreba zvýšiť konzumáciu proteínov.

Jedna zo štúdií dospela k záveru, že zvýšenie príjmu proteínov o 25 %, vedie až k redukcii chuti po mlsaní až o 60% a tým sa zredukuje aj počet “zlyhaní” minimálne na polovicu.

 

Proteíny zrýchľujú metabolizmus a zrýchľujú spaľovanie tukov

Zvýšený príjem proteínov vedie aj k väčšiemu spaľovaniu tukov, minimálne o 80 až 100 kalórií za deň!

 

Proteíny znižujú krvný tlak

Vysoký krvný tlak je hlavnou príčinou srdcovocievnych ochorení a ochorení obličiek.

Viacero štúdií dospelo k záverom, že zvýšená konzumácia proteínov vedie práve k zníženiu krvného tlaku. Pri zvýšenej konzumácii proteínov poklesol systolický tlak v priemere o 1,76 mmHg a diastolický tlak v priemere o 1,15 mmHg.

V jednej zo štúdií dokonca zistili, že konzumácia proteínov vedie k redukcii LDL cholesterolu a triglyceridov.

 

Proteíny nepoškodzujú zdravé obličky

Existuje mnoho fám a nepravdivých informácií, že zvýšená konzumácia proteínov vedie k poškodeniu obličiek.

Áno je to pravda, ale len v prípade, že u Vás už pretrváva problém s obličkami. V opačnom prípade, prináša konzumácia proteínov len benefity.

V skutočnosti mnoho štúdií ukončili so záverom, že proteínové diéty nepoškodzujú obličky, ak sú zdravé.

 

Proteíny pomáhajú k lepšej rekonvalescencii

Proteíny sú veľmi nápomocné pri rekonvalescencii po zranení. Ich zvýšená konzumácia prispieva k rýchlejšiemu zotavovaniu.

 

Proteíny Vám pomôžu zostať fit v starobe

Jedným z dôsledkov starnutia je fakt, že sa Vám svaly zmenšujú, čo poznáme pod pojmom sarkopénia, ktorá je jednou z príčin  zhoršenia kvality života v staršom veku.

Konzumácia proteínov je jedným z najlepších spôsobov, ako sarkopénii predchádzať.

Zostať fyzicky aktívny je nevyhnutné k udržaniu zdravia čo najdlhšie obdobie.

 

Na záver…

Na záver by bolo možno vhodné spomenúť, aké množstvo proteínov by ste mali skonzumovať počas dňa.

Najideálnejšie by bolo skonzumovať 25 až 30 % proteínov z celkového denného príjmu kalórií.

V prípade, že máte otázky, neváhajte a poraďte sa s kolegom MUDr. Martinom Kleinom počas odbornej konzultácie. Stačí sa objednať prostredníctvom nižšie uvedeného formuláru.

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Prečo jesť viac proteínov?
Názov článku
Prečo jesť viac proteínov?
Popis
Dôvodov, prečo jesť viac proteínov je niekoľko. Okrem toho, že bielkovinové diéty, prinášajú skvelé výsledky pri chudnutí, zlepšujú aj metabolické zdravie
Autor

Tagy:, , , , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár