Prestaňte jesť chlieb a pečivo, zachránite svoje zdravie!

Reč bude samozrejme o bielom chlebe a bielom pečive, ktoré sa vyrábajú z bielej rafinovanej múky. Niektorí odborníci pochybujú, či je vôbec na mieste nazývať takto spracované potraviny jedlom, keďže základnou definíciou jedla je: ” Jedlo je produkt rastlinného alebo živočíšneho pôvodu, ktorý obsahuje esenciálne živiny ako karbohydráty, tuky, bielkoviny, minerály a vitamíny a je organizmom strávený a asimilovaný za účelom tvorby energie, stimulácie rastu a udržania života”.

Je zaujímavé, že karbohydráty (sacharidy) sa do definície dostali napriek tomu, že sú jedinou zo základných makroživín, ktoré k životu nevyhnutne nepotrebujeme. V tele existujú mechanizmy, ktoré umožnujú bez problémov prežiť aj bez akéhokoľvek príjmu sacharidov, no bez esenciálnych aminokyselín (bielkoviny) a esenciálnych mastných kyselín (tuky) by sme však zahynuli. Keď sa vrátime k produktom z bielej múky, je potrebné si uvedomiť, že v procese rafinácie je odstránená otruba zrna, čím stráca výsledný produkt všetky nutrične prospešné látky obsiahnuté v otrube a výsledkom je čistý cukor.

Celozrnná múka

 

Prečo je nadmerná konzumácia vysoko-sacharidovej stravy škodlivá?

Nadmerná konzumácia sacharidov je hlavnou príčinou inzulínovej rezistencie a následného diabetu typu II. Je smutné, že za posledné desiatky rokov panovali v nutričných odporúčaniach astronomické čísla, ktoré hovorili, že máme za deň skonzumovať 60-70 percent sacharidov z celodenného energetického príjmu, pričom boli sacharidy stavané na piedestál a zároveň boli tuky démonziované a prezentované ako najväčšie zlo.

Dnes vieme, že je to úplne inak. Ak príjmeme čistý rýchly sacharid s vysokým glykemickým indexom (napríklad rohlík), dôjde k prudkému nárastu hladiny glukózy v krvi, čo má za následok rýchle vylučovanie inzulínu z pankreasu.

O inzulíne sme písali v článoch vplyv inzulínu na metabolizmus makronutrientov a prerušované hladovanie a preto už viete, že je to hlavný nepriateľ vo vašej snahe spaľovať tuk, pretože jednak bráni využívaniu tukov ako zdroja energie a zároveň má negatívny vplyv na vylučovanie hormónov, ktoré naopak spaľovanie tukov podporujú a majú ďalšie pozitívne metabolické účinky.

Pečivo

 

Prečo prestať jesť chlieb a pečivo?

Aby sme to zhrnuli: keď sa neviete zbaviť konzumácie pečiva, vyberajte radšej to celozrnné. Najvačším sabotérom vo vašich snahách o konzumáciu celozrnných produktov sú však samotní potravinoví producenti, ktorí veľmi radi zafarbia biely chlieb alebo pečivo nejakou chemikáliou, ktorá dáva produktu vzhľad celozrnného a za takú cenu ho aj predávajú. Je preto nevyhnutné byť obzvlášť dôslední pri výbere alebo ísť cestou jednoduchšou a prestať konzumovať chlieb a pečivo natrvalo! :)
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Prestaňte jesť chlieb a pečivo, zachránite svoje zdravie!
Názov článku
Prestaňte jesť chlieb a pečivo, zachránite svoje zdravie!
Popis
Chlieb a pečivo k svojmu životu nepotrebujete. Nedajú sa za jedlo ani považovať. Samozrejme hovoríme o bielom pečive, ktoré Vás zabíja denno denne!
Autor

Tagy:, , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár