Tipy pri chudnutí: 10 potravín s vysokým obsahom vlákniny

Odporúčané denné množstvo skonzumovanej vlákniny je od 25 do 30 gramov. Je preukázané, že takéto množstvo vlákniny zväčšuje pocit sýtosti a tým pádom prijmete menej kalórií. Príjem takéhoto množstva vlákniny znižuje riziko rakoviny hrubého čreva a prsníkov. Nižšie je zoznam potravín s vysokým obsahom vlákniny, ktoré by ste mali začleniť do Vášho jedálnička.

Artičoky

Stredný artičok obsahuje až 10 gramov vlákniny a to len pri 64 kalóriách!

Artičoky

Avokádo

Konzumujte avokádo na desiatu alebo olovrant ako chutný snack. Šálka avokáda obsahuje až 13,4 gramu vlákniny. Je zdrojom zdravých tukov, ktoré pomáhajú redukovať pocit prejedenia.

Avokádo

Brokolica

Brokolica obsahuje vápnik, aj keď nepatrí medzi mliečne výrobky a šálka uvarenej brokolice obsahuje približne 5 gramov vlákniny.

Brokolica

Fazuľa

Rovnako ako ostatné strukoviny, tak aj fazuľa obsahuje vysoké množstvo vlákniny. Šálka fazule obsahuje až 20 gramov vlákniny.

Fazuľa

Hrášok

Hrášok je síce malý, no obsahuje veľké množstvo vlákniny. V jednej šálke je až 8,8 gramu vlákniny a obsahuje aj 8,2 gramu bielkovín. Podľa vlastného uváženia ho môžete konzumovať surový, uvarený alebo ako ingredienciu v chutnej jarnej polievke.

Hrášok

Hruška

Stredne veľká hruška obsahuje 5,5 gramu vlákniny a len 100 kalórií. Taktiež obsahuje slušné množstvo draslíku.

Hruška

Maliny

Maliny sú plné antioxidantov a vitamínu C. Jedna šálka malín obsahuje 8 gramov vlákniny. Môžete si ich dopriať čerstvé, pridať ich do obľúbených smoothies nápojov prípadne ich pridať do muffinov.

Maliny

Šošovica

Šálka varenej šošovice poskytuje 15,6 gramu vlákniny, taktiež obsahuje železo a vitamín B.

Šošovica
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Tipy pri chudnutí: 10 potravín s vysokým obsahom vlákniny
Názov článku
Tipy pri chudnutí: 10 potravín s vysokým obsahom vlákniny
Popis
Odporúčané denné množstvo skonzumovanej vlákniny je od 25 do 30 gramov. Je preukázané, že takéto množstvo vlákniny zväčšuje pocit sýtosti a tým pádom prijmete menej kalórií. Príjem takéhoto množstva vlákniny znižuje riziko rakoviny hrubého čreva a prsníkov. Nižšie je zoznam potravín s vysokým obsahom vlákniny, ktoré by ste mali začleniť do Vášho jedálnička.
Autor

Tagy:, , , , , , , ,

Trackbacks/Pignbacks

  1. 17 najlepších tipov na udržanie hmotnosti | Zdravoschudnut.sk - 23. august 2017

    […] Mnoho štúdií dospelo k záveru, že pri udržiavaní hmotnosti je veľmi dôležitá konzumácia dostatočného množstva zeleniny. Zelenina obsahuje málo kalórií a zároveň obsahuje veľké množstvá živín. Zelenina obsahuje množstvo vlákniny, ktorá zvyšuje pocit sýtosti. Na našom blogu nájdete veľa článkov k zdravým potravinám, tie s najväčším obsahom vlákniny môžete pozrieť na tomto linku. […]

Pridaj komentár