Vedie cvičenie k väčšej konzumácii jedla?

Ak ste začali Nový rok s predsavzatím, že budete cvičiť a stále ste pri ňom zostali, môžeme Vás len a len pochváliť. Pravidelné cvičenie a pohyb sú jednou zložkou zdravého životného štýlu. Často začiatočníci mávajú práve problém, že po cvičení by zjedli takpovediac aj klince. Sú hladní a myslia si, že po “odmakanom” tréningu vo fitku môžu zjesť čokolvek.

Žena pri cvičení je

Lenže úbytok na hmotnosti, resp. spálenie tukov sa dosahuje práve kombináciou pohybu a konzumáciou menšieho počtu kalórií v jedle. Ako však premôcť tento hlad a naučiť sa tento nesprávny zvyk pretaviť k pozitívnej zmene? Čítajte…

Prečo ste tak hladní po cvičení

Hlad by mohol byť zapríčinený aj samotným typom cvičenia. Štúdie však preukázali, že o čo intenzívnejšie Vaše cvičenie je, o to menej ghrelinu (hormón hladu) telo produkuje, čiže dlhé a málo intenzívne cvičenia zas práve naopak môžu byť príčinou Vášho hladovania. Lenže iné štúdie zas dospeli k záveru, že tí ktorí aj intenzívne cvičili zjedli viac kalórií po cvičení ako tí, ktorí necvičili, čiže nie je to jediný faktor, ktorý môže ovplyvňovať Váš hlad. Ak ukončíte intenzívne cvičenie a cítite veľký hlad, môžno ste len dehydratovaní! Mnoho ľudí nevie, že telo pýta tekutiny, no napriek tomu sa mylne domnievajú, že ide o hlad a preto sa snažia najesť sa. Čiže, ak sa dostatočne nehydratujete tekutinami počas cvičenia, tak po jeho skončení sa môžete cítiť tak, ako keby ste nejedli niekoľko dní.

Iná štúdia zas dospela k záveru, že Vaše telo nemusí byť zvyknuté na pravidelné cvičenie a tým pádom mozog po cvičení vysiela signál, že “haló som hladný”.

Ako zabrániť neúmernému hladu po cvičení?

Ak ste spozorovali, že jete omnoho viac po cvičení, ako by ste mali, môže to byť teda spôsobené Vašou doterajšou rutinou a zvykmi. Ale pravidelné cvičenie minimálne 20-30 minútové za deň je dôležité nielen pre Vašu hmotnosť, ale taktiež aj na predchádzanie rôznych ochorení, na zvyšovanie imunity a lepšej kondície človeka. Namiesto prijímania neúmerného počtu kalórií po cvičení môžete vyskúšať tieto naše TIPY:

  • pokúste sa o vysoko-intenzívny intervalový tréning, tzv. HIIT namiesto málointenzívneho cvičenia – HIIT pomáha potlačiť hormón hladu. Viac o HIIT môžete nájsť v našom článku
  • pite dostatočné množstvo vody pred a počas cvičenia (tu zistíte, ako sa ubezpečiť, či pijete dostatok tekutín)
  • uistite sa, že robíte HIIT aspoň 3krát do týždňa – svaly zrýchlujú Váš metabolizmus, čiže spaľujete viac kalórií počas dňa, dokonca aj keď sedíte pri telke či počítači
  • konzumujte malé snacky najmenej 30 minút pred cvičením, aby ste mali dostatok energie a podali lepší výkon
  • doprajte si veľa sacharidov a veľa bielkovín v podobe snacku po cvičení, potom zjezdte svoju večeru o niečo neskôr – pomôže Vám to budovať svalovú hmotu a zásoby energie a konzumácia nízkokalorického snacku Vám pomôže zjesť oveľa menej z normálneho jedla
  • keď si Vaše telo zvykne na nové zdravé návyky, zistíte čo pre Vás funguje na doplňovanie “paliva” a ľahšie sa budete držať Vášho cieľa chudnutia, prípadne zdravého spôsobu života po skončení diéty

 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Vedie cvičenie k väčšej konzumácii jedla?
Názov článku
Vedie cvičenie k väčšej konzumácii jedla?
Popis
Ak ste začali Nový rok s predsavzatím, že budete cvičiť a stále ste pri ňom zostali, môžeme Vás len a len pochváliť. Pravidelné cvičenie a pohyb sú jednou zložkou zdravého životného štýlu. Často začiatočníci mávajú práve problém, že po cvičení by zjedli takpovediac aj klince. Sú hladní a myslia si, že po "odmakanom" tréningu vo fitku môžu zjesť čokolvek.
Autor

Tagy:, , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár