Zdravé potraviny ktoré môžu poškodiť zdravie

Všetci dobre vieme, že veľké extrémy nie sú pozitívne a tak to môže byť aj v prípade príliš častej konzumácie zdravých potravín. Žiaden extrém nie je dobrý a preto by ste aj v prípade Vášho zdravia mali byť na pozore! Pripravili sme pre Vás zdravé potraviny ktoré môžu poškodiť zdravie, ak by ste ich konzumovali v nadmerných množstvách.

Zdravé potraviny

Zdravé potraviny ktoré môžu poškodiť zdravie

Rybací olej

Omega 3 mastné kyseliny sú nevyhnutné pre naše zdravie. Účinne bojujú proti zápalom v tele a zohrávajú dôležitú úlohu v mozgu i redukujú riziko srdcovo-cievnych ochorení.

Mnohí ľudia si myslia, že je potrebné sa napchávať tabletkami s vitamínmi, no skutočnosť je iná. Potrebné živiny, minerály a vitamíny získavame z bežných potravín pravidelne. V prípade, že konzumujete často ryby a rybací olej, majte sa na pozore.

Prílišná konzumácia omega 3 mastných kyselín môže negatívne vplývať na Vaše zdravie.

 

Škorica

Škorica je veľmi obľúbeným korením, používaná v mnohých jedlách a nápojoch. Je plná antioxidantov a úspešne bojuje proti zápalom a pri znižovaní hladiny cukru v krvi. Taktiež redukuje riziko srdcovo-cievnych ochorení, cukrovky a rakoviny.

Avšak obsahuje zložku nazývanú kumarín, ktorá vo väčších skonzumovaných množstvách môže vplývať negatívne na zdravie človeka.

Denný príjem kumarínu by nemal presiahnuť 0,1 mg na 1 kilogram hmotnosti človeka. Ak pravidelne prekročujete toto množstvo, môžete si spôsobiť rakovinu a intoxikáciu pečene.

Maximálne by ste teda nemali zjesť za deň viac ako 1 PL škorice.

 

Muškátový orech

Muškátový orech sa používa taktiež do mnohých jedál a nápojov. Má veľmi unikátnu chuť a je korenistý. V malých množstvách je v poriadku, avšak vo väčších môže spôsobiť arytmiu srdca, záchvaty, nevoľnosť, bolesti a halucinácie.

Je to spôsobené zlúčeninou nazývanou myristicín, ktorý má psychoaktívne účinky.

Neodporúčame preto konzumovať viac ako 10 gramov muškátového orechu za deň.

 

Káva

Káva v malých množstvách má pozitívne účinky na naše zdravie. Pomáha redukovať riziko ochorenia pečene, cukrovky druhého typu a neurodegeneratívne ochorenia.

Aktívnou zložkou v káve je kofeín, čo vieme všetci. Jedna šálka kávy obsahuje v priemere 80 až 120 mg kofeínu. Odporúčaná denná dávka je pritom 400 mg.

Konzumácia väčšieho množstva môže mať negatívny vplyv na nervový systém, môže spôsobovať nespavosť, nervozitu, podráždenosť, žalúdočné kŕče, búšenie srdca a svalový tras.

 

Pečienka

Vnútornosti zvierat sú najvyživovanejšou časťou ich organizmu a práve pečienka je z nich najviac vyživovaná.

Obsahuje množstvo základných živín, ako je železo, vitamín A a vitamín B či meď.

Pre porovnanie napríklad 100 gramov hovädzej pečienky obsahuje viac ako 6 násobne vyššie množstvo odporúčanej dennej dávky vitamínu A a až 7 krát vyššie množstvo ODD medi.

Vyšší príjem vitamínu A môže spôsobovať problémy s videním, bolesť kostí a zväčšenie rizika zlomenín, nevoľnosti a zvracania.

Konzumácia väčšieho množstva medi môže viesť k oxidačnému stresu a neurodegneratívnym zmenám. Taktiež môže zvýšiť riziko Alzheimerovej choroby.

Aj keď je pečienka zdravá a výživná, nemali by ste ju konzumovať často a rozhodne nie denno denne. Konzumácia raz do týždňa je v poriadku :)

 

Kapustová zelenina

Mnohí ľudia si myslia, že kapustovej zeleniny môžu skonzumovať neobmedzené množstvo. Nie je to úplne pravda. Medzi kapustovú zeleninu patrí brokolica, kel a kapusta.

Samozrejme kapustová zelenina má blahodárne účinky na naše zdravie pri znižovaní rizika rakoviny a srdcovo-cievnych ochorení, ale väčšia konzumácia môže spôsobovať zníženie funkčnosti štítnej žľazy, následné priberanie, zápchu a suchosť kože, práve vďaka obsahu thiokyanátom. Tie môžu znížiť schopnosť absorbcie jódu a môžu spôsobiť hypotyreózu, teda zníženie funkčnosti štítnej žľazy.

Ľudia, ktorí sú citliví na problémy so štítnou žľazou by sa mali vyhnúť konzumácii tohto druhu zeleniny vo veľkých množstvách.

 

Na záver

Hoci vyššie spomenuté potraviny vplývajú pozitívne na naše zdravie, je potrebné ich konzumovať s mierou, aby ste predišli dlhodobým ochoreniam a zdravotným problémom v budúcnosti.

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia konzultacia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Tagy:, , , , , , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár