Zdravé stravovanie počas víkendu

V lete sa často organizujú rôzne oslavy a párty na terasách a záhradách. Grilovačky idú ruka v ruke s teplým počasím a ľadovými drinkmi potokom. Popustiť sem-tam uzdu nie je na škodu, ak nezdravé stravovanie a konzumácia alkoholických nápojov neprerastú do niečoho po čom netúžime.

Občas však uvítame aj zdravé stravovanie počas víkendu a to z rôznych dôvodov. Zdravou stravou počas víkendu oveľa ľahšie pristúpime k diéte v pondelok ráno a zároveň máme oveľa viac potrebnej energie! Ak by ste potrebovali počas leta absolvovať zdravé stravovanie, skúste dodržiavať tieto naše rady a tipy, s ktorými to bude ľahšie :)

Zdrave stravovanie

Zdravé stravovanie počas víkendu

1. Víkend začnite zľahka

Pripravte si šálku horúceho čaju s citrónovou šťavou, ktorá Vám pomôže vyrovnať pH. Tento horúci nápoj vypite hneď v sobotu ráno. Horúci nápoj Vás nielen hydratuje, ale pomôže Vám sa aj menej potiť a naštartovať zdravé trávenie.

 

2. Obedy si doprajte doma nie v reštaurácii

Konzumácia jedla v reštaurácii by Vám uľahčila varenie a ušetrila čas, ale veľmi dobre viete, že v reštauráciách vo väčšine prípadov to zdravou stravou nežije, samozrejme česť výnimkám! Varením doma máte úplnú kontrolu nad surovinami, ktoré do Vašich jedál dáte. Sami viete, ktoré suroviny sú zdravé a vhodné a ktoré práve naopak.

 

3. Konzumujte čerstvú zeleninu a ovocie

Aby ste skonzumovali nutrične vyváženú stravu, konzumujte aj zdravú zeleninu a ovocie. Šálka ovocia je ideálna na desiatu alebo olovrant. Čím viac ovocia a zeleniny zjete s vyšším obsahom proteínov o to dlhšie zostanete sýtymi medzi hlavnými jedlami.

 

4. Povedzte NIE priemyselne spracovávaným potravinám

Fastfoody, junk foody a ostatné priemyselne spracovávané potraviny nie sú zdravé vo všeobecnosti. Najviac sa k nim však uchyľujeme cez víkend, lebo je to rýchle, pohodlné a stojí to málo peňazí! Vyvarujte sa im, doprajte si radšej kvalitnú a zdravú stravu z čerstvých surovín. Áno, bude zrejme drahšia, ale zdravie máte iba jedno.

 

5. Konzumujte primerané množstvo sacharidov

Zabudnite na biele bagety, rožky a podobné potraviny z klasickej múky. Tieto potraviny Vám len uberú energiu. Pomôžte svoju organizmu tým, že budete konzumovať komplexné sacharidy.

 

6. Doprajte si vždy vyváženú a ideálnu porciu

Tým, že si jedlo pripravíte doma, môžete jednoducho aj podvedome kontrolovať množstvo potravín, ktoré skonzumujete. Pri návštevách, párty a grilovačkách, dajme si ruku na srdce, sa prepchávame jedlom do prasknutia a drinky nezaostávajú :) Tu o žiadnej kontrole hovoriť ani nemôžeme. Ak chcete zdravý víkend, držte sa zdravých krokov, ktoré Vás k zdravému cieľu dovedú jeden za druhým.

 

7. Zabudnite na rafinovaný cukor

Prírodný cukor z ovocia a zeleniny Vám počas zdravého víkendu postačia. Ak potrebujete osladiť kávu alebo čaj zvoľte radšej bio agávový sirup, namiesto klasického bieleho rafinovaného.

 

8. Doprajte si domáci koláčik

Urobte sebe a svojej rodinke zdravé raňajky, zdravý koláčik, proteínovú zmrzku alebo rýchleho a zdravého lososa.

 

9. Pite veľa vody

Dostatočná hydratácia Vás nielen povzbudí, ale rovnako aj podporí počas zdravého víkendu. Hľadáte nejaké tipy ako si čistú vodu ochutiť zdravo a rýchlo? Kliknite na naše tipy na letné osviežujúce drinky.

 

10. Zabudnite na ochucovadlá

Počas zdravého víkendu vynechajte ochucovadlá ako je kečup, majonéza, drezingy a podobne. Uvarte si jedlá, ku ktorým tieto ochucovadlá nemusíte vôbec používať. Vlastne oni sa nemusia používať vôbec, ak žijete zdravým životným štýlom :)

 

11. Ak párty, tak s vlastným jedlom

Možno to znie bizardne, ale áno. Ak by ste už nemohli vynechať nejakú super žúrku, prineste si svoje jedlo pripravené doma. Nikto si o Vás nebude myslieť, že ste blázon. Ak máte ozaj skutočných priateľov, tí Vás zaiste podporia a možno sa niektorí aj pridajú k Vám :)
 

Máte problém s nadváhou? Chudnite s nami pod odborným dohľadom!

Formular akcia

Objednať konzultáciu

Polia označené * sú povinné!

 

Sumár
Zdravé stravovanie počas víkendu
Názov článku
Zdravé stravovanie počas víkendu
Popis
Občas uvítame zdravé stravovanie počas víkendu a to z rôznych dôvodov. Zdravou stravou oveľa ľahšie pristúpime k diéte v pondelok a budeme mať viac energie
Autor

Tagy:, , ,

Žiadne komentáre neexistujú

Pridaj komentár